خون خاشقجی دامن بن سلمان را می گیرد/آغاز تحریم بن سلمان

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از پایگاه النشره، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد خواستار تحریم محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی شد.

بر اساس این گزارش، «اگنس کالامارد» در بیانیه ای از واشنگتن خواست دارایی‌های شخصی و فعالیت‌های بین المللی بن سلمان را با توجه به افشای مستند نقش او در قتل خاشقچی، مورد تحریم قرار دهد.

وی همچنین افزود که آمریکا نباید به محمد بن سلمان در مقابل دعواهای قضایی مصونیت اعطا کند.

گزارشگر ویژه سازمان ملل از دولت عربستان هم خواست تا سرنوشت جسد جمال خاشقجی در کنسولگری این کشور در شهر استانبول ترکیه را افشا نماید.

طبق گزارش اطلاعاتی آمریکا، قتل «جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد سعودی با تایید «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی انجام شده است.

گفتنی است که گزارش اطلاعاتی که آمریکا درباره قتل «جمال خاشقجی» منتشر کرد نشان می‌دهد که این قتل با تایید «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی انجام شده است.

بر اساس این گزارش، دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا گزارش غیرمحرمانه‌ای را منتشر کرد که حاکی است قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی با تایید محمد بن سلمان ولیعهد عربستان صورت پذیرفته است.

در این گزارش آمده است: ارزیابی ما این است که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، عملیاتی را در استانبول ترکیه برای بازداشت یا قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی تایید کرده است.

این گزارش می‌افزاید: این ارزیابی با توجه به اختیارات ولیعهد درباره تصمیم‌گیری ها در عربستان، دخالت مستقیم یک مشاور اصلی و محافظان محمد بن سلمان در جزئیات این عملیات و حمایت ولیعهد برای استفاده از اقدامات خشونت آمیز جهت سکوت مخالفان خارج از کشور از جمله خاشقجی، حاصل شده است.

بیشتر بخوانید:کاخ سفید حملات آمریکا به سوریه را قانونی خواند!

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ سه = 7