آمریکا به دنبال وضع تحریم های جدید علیه روسیه ، چین و ایران

♦به گزارش سلام نیوز خبرنگار سی‌ان‌ان شامگاه سه‌شنبه (به وقت تهران) به نقل از سه مقام آمریکایی پیش بینی کرد که هفته آینده دولت «جو بایدن» رئیس جمهور کنونی آمریکا تحریم‌هایی را در خصوص مداخله برخی کشورها در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا اعلام کند.

این مقام‌ها بدون اشاره به جزئیات مربوط به تحریم‌های موردنظر، اعلام کردند که این تحریم‌ها چند کشور از جمله روسیه، چین و ایران را هدف قرار خواهد داد.

 شورای اطلاعات ملی ایالات متحده ساعاتی پیش با استناد به یک گزارش مدعی دخالت و تلاش برای اثرگذاری بر انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا از سوی ایران، چین و روسیه شد.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این خصوص گفت: «مهم است که کشورهای عضو توافق هسته‌ای از پنجره دیپلماتیک و فرصت ۳ ماهه ای که ایران در نظر گرفته، برای حفظ این توافق استفاده کنند».

گفتنی است، «رافائل گروسی» مدیرکل این آژانس بدون اشاره به نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل توسط آمریکا در سال ۲۰۱۸ میلادی گفت: «بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ رویدادی شدنی است؛ اما هر ۲ طرف (تهران و واشنگتن) باید آماده مذاکره باشند».

ایران نیز روز پنجم اسفند اعلام کرد که مطابق مصوبه مجلس شورای اسلامی، در اعتراض به تداوم تحریم‌های آمریکا و اجرا نشدن مفاد برجام از سوی طرف اروپایی، اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف می‌کند و دیگر اجازه نظارت‌های فرا پادمانی را به بازرسان نخواهد داد.

تروئیکای اروپایی (انگلیس، فرانسه و آلمان) نیز پیش‌تر با صدور بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی از تصمیم ایران درباره توقف پروتکل الحاقی، حمایت خود را از تفاهم به دست آمده میان تهران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره تداوم نظارت و راستی‌آزمایی‌های ضروری در ایران اعلام کردند./ مهر

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 − = هیچ