آنتونی بلینکن: اظهارات جو بایدن نسبت به رئیس جمهور روسیه، نوعی “عمل گرایی سیاسی” است

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از lenta.ru «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه ایالات متحده ، سخنان«جو بایدن» رئیس جمهور امریكا را علیه«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه ، نوعی عمل گرایی سیاسی تعبیر كرد.

شورای امنیت روسیه چند روز پیش گفته بود که کرملین منتظر عذرخواهی «جو بایدن» برای اظهاراتش در مورد پوتین نیست.

«آنتونی بلینکن» در پاسخ به سوالی از خبرنگار واشنگتن پست که پرسید “چرا و چگونه بایدن به خود اجازه می دهد چنین اظهاراتی را بیان کند ؟” اظهار داشت: رئیس جمهور ایالات متحده  به وضوح دو چیز را در سیاست خود در قبال روسیه مد نظر دارد. از یک طرف ، رئیس جمهور باید مسکو را در قبال اقدامات خصمانه ای که انجام می دهد مسئول بداند. از طرف دیگر ، این در همکاری در زمینه های منافع مشترک را همچنان باز نگه دارد.

گفتنی است «جو بایدن» رئیس جمهور آمریكا پیشتر گفت كه وی رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین را “قاتل” می داند و معتقد است كه وی مسئولیت مداخله در انتخابات آمریكا را بر عهده دارد.

در همان روز ،پوتین به اظهارات بایدن پاسخ داد و برای او آرزوی سلامتی کرد و در جواب از همتای آمریکایی خود خواست که از طریق اینترنت گفت‌وگوی آزاد انجام دهند.

بایدن گفت که قطعاً در برخی موارد با پوتین صحبت خواهد کرد. 

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه سخنان رئیس جمهور آمریكا در مورد ولادیمیر پوتین را ننگین توصیف كرد و تأكید كرد كه آنچه بایدن بر زبان راند یك سخنرانی خشن و بی سابقه بود.در پشت این سخنان ، همیشه باید اقدامات واقعی را مشاهده كنید تا به درک درست برسد.و آنها از مدتها قبل از این حرفها شروع به کار کردند. حتی در زمان دولت باراک اوباما و دونالد ترامپ وجود داشته اند

وی تاکید کرد:منظور من تخریب مداوم کل زیرساخت های بازدارنده در زمینه های نظامی ، سیاسی و استراتژیک است.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


1 × چهار =