آنتونی بلینکن: به مقامات اسرائیلی در باره آواره سازی فلسطینیان هشدار داده ام

 

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از Axios «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه ایالات متحده  در نشست خبری خود ادعا کرد که در جریان سفر خود به خاورمیانه به مقام  اسرائیل هشدار داده است که آوارگی خانواده های فلسطینی منجر به ایجاد تنش و تشدید درگیری خواهد شد و نباید ادامه یابد.

امروز پنجشنبه ، بلینکن در بازگشت از خاورمیانه به خبرنگاران گفت که مهمترین چیز در سفر او این است که او مستقیماً از اسرائیلی ها و غیرمستقیم از طریق واسطه های مصری ،به نقل از جنبش “حماس” شنیده است که خواهان جدی آتش بس هستند.

بلینکن افزود: پرهیز از اقدامات مختلفی كه به عمد یا ناخواسته می توانند منجر به چرخه جدیدی از خشونت شوند لازم و مورد تاکید است. 

وی ادامه داد : ما نکات مورد نگرانی طرفین را حل کردیم که بیش از هر چیز منجر به تنش ، درگیری و جنگ می شود و در نهایت چشم اندازهای پیچیده برای راه حل دو کشور را تضعیف می کند.

وزیر امور خارجه آمریکا توضیح داد که در دیدار با مقامات اسرائیلی آوارگی فلسطینیان از خانه های خود که در طول دهه ها و نسل ها در آنها زندگی کرده اند ، و تخریب خانه ها را مورد سرزنش قرار داده است و خواهان توقف آن بوده است.

وی افزود که با رهبران فلسطین جهت جبران خسارت برای خانواده های فلسطینیانی که اسرائیل آنها را به تروریسم متهم کرده است ، گفتگو کرده است.

لینکن توضیح نداد که پاسخ طرف های اسرائیلی و فلسطینی که با آنها گقتگوهایی داشته است ، چه بود.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× 6 = سی