آیا جان هینکلی جونیور قاتل احتمالی ریگان بعد از آزاد شدن بی قید و شرط او، از فاستر و خانواده قربانیان عذر خواهی می‌کند؟

جان هینکلی جونیور ، مردی که در سال 1981 برای ترور رونالد ریگان اقدام کرد.

گزارش: آیات زین الدین

به گزارش سلام نیوز، هینکلی ،رهایی یافت، به دلیل جنون، بی گناه شناخته شده بود و دهه ها در بیمارستان روانپزشکی بود تا اینکه در سال 2016 آزاد شد و تحت نظارت قرار گرفت.

محدودیت های مربوط به هینکلی ، که اکنون تا ژوئن 2022 برداشته می شود ، شامل عدم تماس با خانواده ریگان یا سایر خانواده های قربانیان تیراندازی وی و همچنین بازیگر فیلم جودی فاستر می شود. قاتل احتمالی ادعا کرده بود که فاستر به طور غیر مستقیم به الهام بخشیدن به جنایت خود کمک کرده است. گفته می شود هینکلی در زمان فیلمبرداری وسواس زیادی بر بازیگر داشت.
هینکلی در سال 1981 سعی کرد ریگان را در خارج از هتلی در واشنگتن دی سی بکشد. او رئیس جمهور و همچنین یک مامور سرویس مخفی و یک افسر پلیس را زخمی کرد. جیمز بردی ، سخنگوی واحد مطبوعاتی پس از زخمی شدن در تیراندازی ، برای همیشه از کار افتاده بود و در سال 2014 بر اثر عوارض ناشی از زخم گلوله جان سپرد.قاضی فدرال روز دوشنبه موافقت نامه آزادی بین هینکلی و وزارت دادگستری را تأیید کرد. وکیل قدیمی تیرانداز مدعی شد که “بیماری روانی” موکلش در حال بهبودی کامل ، پایدار و کامل است.

هینکلی در حالی که به تنهایی در ویلیامسبورگ ویرجینیا زندگی می کرد ، در موزه عتیقه مشغول به کار شده بود و حتی ویدیوهای یوتیوب از او در حال خواندن و نوازندگی گیتار منتشر کرده بود.

وکیل هینکلی درباره آزادی موکلش گفت که هینکلی می خواهد ازفاستر و خانواده قربانیان عذرخواهی کند. وی تا 9 ماه آینده تحت نظارت خواهد بود.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


یک × = 5