آیت الله رئیسی: از تلاش مجاهدانه کادر درمان تشکر می‌کنم/در مبارزه با فساد کوتاه نمی‌آیم

♦به گزارش سلام نیوز رئیس جمهور با اشاره به این که کارآمدی یکی از شاخص‌های انتخاب وزراء بوده است گفت: اعضای کابینه با شاخص‌هایی که در روز‌های انتخابات وعده داده بودم، انتخاب شدند.

بنا بر گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ آقای سید ابراهیم رئیسی سخنان پایانی دفاع از کابینه سیزدهم افزود: لازم می‌دانم هفته دولت را گرامی بدارم و به ارواح همه شهدای دولت، شهدای مجلس، شهدای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران درود بفرستم، یاد شهدای بزرگوار آقای رجایی و باهنر را گرامی بدارم و برای همه خدمتگزاران دولت در سراسر کشور و همه کسانی که امروز خادمان این ملت بزرگ هستند آرزوی توفیق و سعادت بکنم.

رئیس جمهور ادامه داد: این روز‌ها پزشکان عزیز، پرستاران کادر درمانی کشور مجاهدانه از جان مردم صیانت می‌کنند و باید همه ما متشکر باشیم.

آقای رئیسی ضمن تشکر از مجلس شورای اسلامی، کمیسیون‌ها و نمایندگان مجلس، هیأت رئیسه مجلس که فرصت دو هفته‌ای برای صلاحیت وزرای پیشنهادی گذاشتند، گفت: در آیین نامه داخلی مجلس تصریح ندارد که حتماً صلاحیت وزراء در آنجا مورد بررسی قرار بگیرد لیکن این همت نمایندگان بود که وقت گذاشتند و این مسئله را بررسی کردند.

رئیس جمهور افزود: این یک جلوه‌ای از مردم سالاری دینی است که نمایندگان مردم با دغدغه مندی و حساسیت صلاحیت وزراء را بررسی می‌کنند؛ این باعث می‌شود مردم و وزراء بدانند حساسیت نمایندگان مجلس نسبت به مسائل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اداره کشور چیست، تبیین این حساسیت‌ها کار مفیدی است.

آقای رئیسی گفت: فرآیند معرفی وزرای پیشنهادی در جلسه گذشته به نحوی بیان کردم؛ این جلسه هم اشاره می‌کنم به این که معرفی وزرای پیشنهادی به مجلس شورای اسلامی براساس شاخص‌هایی بود که در دوره انتخابات به مردم قول داده بودم.

رئیس جمهور افزود: شاخص‌هایی مثل کارآمدی، تخصص، مردم داری، فساد ستیزی و صداقت با مردم که محور همه این‌ها مسئله کارآمدی است.

آقای رئیسی ادامه داد: در سایتی که برای انتخاب اعضای کابینه به مردم معرفی شده بود و از آن استقبال شد تنها دو وزیر اسمشان نبود؛ دلیلش هم مسائل امنیتی بود.
رئیس جمهور گفت: آن دو مورد وزارتخانه‌های اطلاعات و دفاع بود، اما نسبت به ۱۷ وزیر دیگر تا ۶۰ بار نامشان به عنوان کسانی که می‌توانند در مدیریت مورد استفاده باشند، تکرار شده بود.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ دو = 4