آیت الله رئیسی: مسأله کپرنشینی درسیستان و بلوچستان باید تا پایان سال جاری سامان یابد/فعال‌ترین دیپلماسی دولت باید با همسایگان جریان داشته باشد

آیت الله رئیسی در دیدار با علما و نخبگان چابهار گفت:بنا داریم هر آنچه در سفرهای استانی مطرح می شود، پیگیری شده و مردم از نتایج آن مطلع شوند. مسأله کپرنشینی درسیستان و بلوچستان باید تا پایان سال جاری سامان یابد.
‌‌

گزارش : علی صمدی

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از مرکز اطلاع رسانی آیت الله رئیسی، رئیس جمهور تاکید کرد: سواحل مکران می‌تواند قطب رونق و ارتباطات تجاری و اقتصادی با دنیا باشد. نگاه دولت به مکران به عنوان منطقه‌ای است که می‌تواند نقش سازنده‌ای در حوزه افزایش تولید و اشتغال به عنوان ۲ مسأله بسیار مهم کشور داشته باشد وسرمایه‌گذاری در مکران آینده بسیار روشن و خوبی دارد.

دکتر رئیسی در سفرهای استانی خود درجمع عزاداران امام سجاد _علیه‌السلام_ در زابل نیز گفت: این اظهار ارادت‌ها به ساحت مقدس ابی عبدالله الحسین _علیه‌السلام_ سرمایه بزرگ مردم سیستان و بسیار بابرکت است که به هیچ عنوان نباید کمرنگ شود. بنا داریم در همین ابتدای کار دولت، مسایل استان‌ها بویژه سیستان و بلوچستان را با حساسیت و جدیت دنبال کنیم. کاهش نزولات آسمانی و کمبود آب، مشکلات کشاورزان، بیکاری و نبود گاز شهری از جمله مشکلات این استان است.

ایشان تاکید کرد:  راهکارهایی کوتاه مدت و بلندمدت برای رفع مشکلات منطقه به ویژه کم‌آبی در نظر گرفته‌ایم که افزایش بهره‌وری چاه‌نیمه‌ها و حفر چاه‌های عمیق از راهکارهای کوتاه مدت و انتقال آب از دریای عمان از راهکارهای بلندمدت است. درباره گازرسانی به استان نیز با پیگیری که انجام شده به زودی مشعل گاز در منطقه سیستان روشن خواهد شد.
‌‌
 احیای حق‌آبه زابل را با دیپلماسی فعال با همسایگان، پیگیری خواهیم کرد.
‌‌
ایشان در جلسه هیات دولت نیز گفت: ‌‌فعال شدن داد و ستد مرزی بین مردم این منطقه و مردم مناطق مرزی افغانستان از جمله مسائل مهم است که گمرک، نیروی انتظامی، ادارات و سازمان‌های مربوطه در بازارچه مرزی باید در این زمینه فعال شوند تا به ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی درمنطقه کمک کنند. ایجاد و فعال کردن ظرفیت نیروگاه‌های بادی و منابع معدنی سیستان را به طور جدی دنبال خواهیم کرد. رخدادهای دو دهه اخیر افغانستان تابلویی گویا از تجاوز و نقض حقوق انسان‌ها است.
‌‌
رئیسی تاکید کرد: فعال‌ترین دیپلماسی دولت باید با همسایگان جریان داشته باشد و باید همه تلاش خود را برای افزایش تجارت و همکاری اقتصادی با همسایگان به کار بگیریم.
‌‌

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× 5 = ده