ائتلاف فتح: سفر پاپ به عراق فرصتی برای نشان یگانگی نوع بشر است

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از nasnews ائتلاف فتح به ریاست «هادی العامری» در بیانیه ای ضمن استقبال از سفر پاپ فرانسیس به عراق این سفر را تصویر زنده تلاقی مسیحی و اسلام در سرزمین صلح و لحظه ای مهم برای بازیابی جایگاه جهانی عراق به عنوان حلقه وصل میان انسان ها دانست.

در این بیانیه تأکید شده که این سفر تاریخی فرصتی ملی برای بنیادگذاری یگانگی نوع بشر است که همه انبیا و متفکران و مصلحان در ادیان اسلام و مسیحیت برای تحقق و پیشبرد آن کوشیدند.

این بیانیه تأکید کرده که این سفر همچنین لحظه ای انسانی به سوی خیر و ثبات و الفت و صلح در سرزمینی است که گرفتار جنگ و جنایات گروه های تروریستی بوده است، تروریست هایی که مسیحیان و مسلمانان و همه انسان ها را به یک اندازه هدف جنایات خود قرار دادند و مسلمانان و مسیحیان در یک جبهه در جنگ فراگیر آزادسازی خاک عراق میان سال های 2014-2017 با آنان جنگیدند تا موصل و همه خاک عراق را از دست آنان نجات دادند و ثابت کردند که عراق فراتر از توطئه هاست.

ائتلاف فتح که شاخه سیاسی الحشد الشعبی شمرده می شود در بیانیه خود تأکید کرده: در حالی به استقبال پاپ می رویم که دل هایمان سرشار از محبت است و این سفر را تجسم ارزش های مشترک فکری و عقیدتی و معنوی با جهان مسیحیت می دانیم، ارزش های مشترکی که سنگ بنای آنها احساس یگانگی اهداف معنوی و درس ها و عبرت هایی است که مسیحیت تثبیت کرد و اسلام ادامه داد و غایت همه آنها بندگی انسان دربرابر خداوند و تثبیت ارزش های مهرورزی و ولایت انسان بر خویش براساس ارزش های ادیان آسمانی و کتب مقدس است.

این بیانیه تأکید کرده: «رهبر واتیکان چهره ای معنوی است که مقام وی را ارج می نهیم و نقش وی در ایجاد مسالمت اجتماعی بر پایه واقعیت انسانی به دور از جنگ و خون ریزی را می شناسیم. او در عراق که گهواره تمدن ها و سرزمین نبوت است جز محبت و قدردانی نخواهد دید و در دیدار خود با فقیهان مسلمانی که با ایشان ملاقات می کند این فهم متعالی و آسمانی از مبادی مشترک عقیدتی میان ما و مسیحیان را خواهد یافت و در دیدار آیت الله سیستانی که در نجف اشرف با ایشان ملاقات خواهد کرد دریچه ای معنوی به روی وی گشوده خواهد شد و نمونه شخصیت استوار اسلامی را خواهد دید. آیت الله سیستانی شخصیتی است نمایانگر نگاه وسیع اسلامی و دیدگاه اسلام به انسان و حیات و نحوه نهادن سنگ بنای مشترک میان اسلام مسیحیت در جهانی که آزادی و عدالت و برابری و یگانگی بشر بر آن حکمفرما باشد.

این بیانیه تأکید کرده که پاپ در سفر خود وحدت مسلمانان و مسیحیان عراق در مسیر پیروزی تاریخی شان علیه داعش و اراده ملت عراق در تبدیل کردن شکست به پیروزی و سرنگون کردن خلافت دروغین داعش و نشاندن ارزش های همکاری و همبستگی و مشارکت را خواهد دید، وحدتی که چه بسا نمونه ای منحصر به فرد در جهان امروز باشد که در آن مسیحی و مسلمان در کنار هم به جنگ افراط گرایی رفتند و حضرت مسیح ازطریق مجاهدان حشد مسیحی در کنار مجاهدان الحشد الشعبی پیروزی را رقم زدند.

در پایان این بیانیه آمده: بار دیگر از سفر پاپ در مسیر میهن یکپارچه و حشد یکپارچه و حکومت یکپارچه و کرامت انسانی استقبال می کنیم.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


چهار × 4 =