ابر رایانه ها در “نبرد علیه کرونا” به کمک جامعه انسانی می آیند

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از بلومبرگ ، فناوری ها و تکنولوژی های امروز در جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا وارد عمل شده اند و امروزه برخی از همین ابر رایانه ها از طریق تشخیص چهره این کار را انجام می دهند.

همه گیری Covid-19 یکی از بزرگترین چالش هایی است که جهان در سالیان اخیر با آن روبرو شده است.  در حالی که پیشرفت در پزشکی به سرعت تولید یک واکسن را تسهیل می کند ، اما دستیابی به ایمنی واقعی و مطمئن به زمان بیشتری نیاز دارد.

برای تقویت ایمنی و آمادگی بیشتر در آینده ، شرکت های بین المللی به ویژه موسسات تحقیقاتی ژاپنی با همراهی دولت ژاپن در حال ابداع راه حل های جدید هستند که به جلوگیری از سرایت کمک کند.

طیف گسترده ای از فناوری ها می توانند به جلوگیری از سرایتCovid-19 کمک کنند

ردیابی تماس، دولت ها را قادر می سازد تا شیوع ویروس را نیز ردیابی کنند. اسکنر دما به افراد کمک می کند تا خود را از نظر علائم ویروسی مورد سنجش قرار داده و کنترل کنند.دسک تاپ های مجازی کارمندان را قادر می سازند تا از خانه کار کنند.

در حالی که هر فناوری به سهم خود ایمنی را تقویت می کند ، اما هیچ یک به تنهایی تمام نیازهای ما را پوشش نمی دهد.

هوشیاری و نوآوری و راه حل یابی مداوم بهترین دفاع را در برابر این ویروس بسیار مسری ایجاد می کند.

فن آوری های ژاپنی در این میان مشارکت بسیار بالایی داشته اند و خوب عمل کرده اند. در میان آنها سریعترین ابر رایانه وجود دارد که تقویت امنیت عمومی در حال حاضر و در سالهای آینده را دست یافتنی می کند.

ابر رایانه ها ؛ کنار انسان و علیه کرونا

امروزه دانشمندان و محققان از ابر رایانه ها برای نبرد علیه Covid-19 استفاده می کنند.

در ژاپن ، محققان از ابررایانه ای به نام Fugaku برای توسعه اقدامات پیشگیرانه علیه Covid-19 و درمان های دارویی بالقوه استفاده می کنند. این ابررایانه در سال 2020 ، به عنوان سریعترین ابر رایانه جهان شناخته شد که تقریباً 20 میلیون برابر قدرتمندتر از یک تلفن هوشمند است و در تشخیص کرونا و انتقال آن و سایر موارد با سرعت بسیا بالا کمک رسانی می کنند. در حال حاضر یک تیم از محققان دو ابر ریانه بزرگ جهان  برای تعیین اینکه آیا 2000 داروی موجود تاثیری در کنترل و شیوع کرونا دارند در حال فعالت هستند. همچنین روی داروهایی تحقیق می شود که برای اهداف مختلفی مانند معده درد و فشار خون بالا استفاده می شود ، اما ممکن است برخی از آنها در درمان Covid-19 موثر باشند.

تشخیص بیماران بدون علائم ، از طریق چهره

مرکز کنترل بیماری ایالات متحده تخمین می زند که افراد بدون علامت و حتی افرادی که بعدا علائم کرونا را نشان داده اند اتفاقا بیش از نیمی از زنجیره انتقال را تشکیل می دهند. در حالی که ماسک و فاصله اجتماعی احتمال ابتلا به ویروس را کاهش می دهد ، اما بسیاری از شرایط روزمره نیاز به تماس مستقیم یا غیرمستقیم دارند مثل مشاغل پزشکی ، فرودگاهها و مانند آن. فناوری تشخیص چهره مزایای بسیاری دارد که یکی از آنها این است که از طریق چهره بدون داشتن علائم نیز بیماری کرونای فرد تشخیص داده می شود و یا در فرودگاه نیاز به برداشتن ماسک برای شناسایی چهره را به حداقل می رساند.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 3 = پنج