ابر ستاره زنده مانده از انفجار بزرگ به سمت راه شیری می آید

به گزارش سلام نیوز به نقل از ساينس ، ستاره شناسان قطعاتی از بقایای ابرستاره ای را مشاهده می کنند که با سرعت کامل به سمت لبه راه شیری حرکت می کند.

یک مطالعه جدید گزارش می دهد که قطعه ای از ابرستاره به سمت لبه کهکشان راه شیری ما با سرعت 2 میلیون مایل در ساعت (3.2 میلیون کیلومتر در ساعت) حرکت می کند.

ستاره شناسان دانشگاه بوستون ستاره ای در حال حرکت سریع با نام LP 40-365 در فاصله 2000 سال نوری از زمین را کشف کردند ؛ اما در واقع این جسم کیهانی دیگر یک ستاره نیست ، بلکه بقایای یک جسم ستاره ای فوق متراکم است که از انفجار شدید یک ابرستاره ایجاد شده است.

ستاره شناسان آن را قطعه ای از قطعات ستاره ای می دانند که در زمان قرار گرفتن یک ستاره بزرگتر در معرض یک ابرستاره فاجعه بار باقی مانده است.

این انفجار به قدری قدرتمند بود که LP 40-365 را به فضای بین ستاره ای هل داد به طوری که با شتاب کافی برای فرار از جاذبه کهکشان به خوبی در شرف خروج از راه شیری بود.

ستاره LP 40-365 با سرعت فوق سریع 852 کیلومتر در ثانیه (529 مایل) حرکت می کند ، و بنابراین متعلق به یک نوع منحصر به فرد از ستاره ها با حرکت سریع است که نه تنها در میان ستاره های سریع دسته بندی می شود بلکه برای ستاره شناسان نیز  مواد معدنی غنی و اشعه های خاص به اودلیا پترمن ،به ارمغان می آورد.

ستاره شناس دانشگاه بوستون می گوید: تجربه یک انفجار  و زنده ماندن این ستاره کاملاً شگفت انگیز و منحصر به فرد است و تنها در چند سال گذشته است که ما بر اساس داده های علمی باور کرده ایم که این نوع ستاره ها می توانند وجود داشته باشند.

اغلب ستاره های فوق سریع در راه شیری دیگر وجود ندارند مانند ستاره های نوترونی و این به آن دلیل است که آنها بیشتر در معرض رویدادهای خشونت آمیز بوده اند تا بتوانند آنها را به فضا برسانند اما این مورد بسیار خارق العاده زنده مانده و با سرعت به سمت راه شیری می آید. 

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


پنج + 5 =