احتمال شیوع بیماری های مشابه کرونا در صورت عدم دستیابی به منشاکویید19

♦به گزارش سلام نیوز «پیتر هوتز» متخصص آمریکایی در زمینه بیماری های عفونی و ویروس کرونا ، بر لزوم بررسی دقیق منشا “Covid-19” تأکید کرد و گفت: در صورتی که منشا این بیماری پیدا نشود بشریت ممکن است با “Covid-26” و “Covid-32” در آینده نزدیک روبرو شود.

هوتز در مصاحبه ای با “NBC News” در این باره گفت: ما در سومین اپیدمی بزرگ یا همه گیر با عنوان ویروس کرونا در قرن بیست و یکم (پس از SARS و MERS) به سر می بریم. طبیعت به ما می گوید چه اتفاقی خواهد افتاد .

وی تاکید کرد که اگر منشا ویروس کرونا شناسایی نشود Covid-26 و Covid-32 را در آینده نزدیک علیه بشریت خواهیم داشت.

 این دانشمند آمریکایی بر لزوم بررسی  علل شکل گیری و شیوع ویروس کرونا تائید کرد. برای این منظور ، ویروس شناسان ، اپیدمیولوژیست ها و سایر متخصصان باید به ووهان چین اعزام شوند تا بلافاصله جمع آوری داده ها و نمونه های لازم را آغاز کنند.

در همان زمان ، متخصص ویروس شناس اظهار داشتند که بدون داشتن همکاری با چین در این مورد ، به دست آوردن اطلاعات در مورد منشا ویروس کرونا دشوار است.

هوتز گفت: تیمی از اپیدمیولوژیست ها و ویروس شناسان برجسته باید دسترسی بدون مانع به حیوانات ، مردم ، نمونه ها و آزمایشگاه ها را در چین داشته باشند.

گفتنی است کاخ سفید پیشتر بیانیه ای را منتشر کرده بود که در آن احتمال شیوع ویروس کرونا را به دلیل شرایط اضطراری در یک آزمایشگاه علمی رد نکرد. این بیانیه شامل سخنان رئیس جمهور آمریكا جو بایدن نیز بود . در این بیانیه جامعه اطلاعاتی دو داستان در مورد منشا ویروس را تأیید می كند ، این ویروس از یك حیوان یا از نشت آزمایشگاهی به انسان منتقل شده است.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× 8 = شانزده