ارتباط بین واکنش شدید به صدا و ارتباط مغزی “غیرطبیعی” در انسان

گزارش: سارا نصغی

♦به گزارش سلام نیوز آخرین یافته ها نشان می دهد کسانی که نسبت به برخی اصوات واکنش “شدید” دارند ، ارتباط مغزی “غیرطبیعی” را تجربه می کنند که بسیار عجیب و شگفت آور است.

یک مطالعه جدید نشان داده است که افرادی که نسبت به برخی از صداها به خصوص صدای جویدن و تنفس شدید واکنش جدی نشان می دهند ، ممکن است از حساسیت بالای مغزی برخوردار باشند.

دانشمندان دانشگاه نیوکاسل ارتباط فزاینده ای بین قشر شنوایی و نواحی کنترل کننده حرکتی مربوط به صورت ، دهان و گلو در کسانی که حساسیت انتخابی صدا دارند ، کشف کرده اند.

Misophonyبه معنای “نفرت صوتی” وضعیتی است که در آن افراد نسبت به برخی از صداهای خاص دیگران که به آنها اصطلاحات “ماشه” گفته می شود ، احساس واکنش شدید و غیر ارادی از خود نشان می دهند.

دکتر Sokbinder Kumar عضو پژوهشگاه دانشگاه نیوکاسل در انستیتوی علوم بیولوژیکی ، گفت: نتایج ما نشان می دهد که برای افراد حساس شنوایی، یک ارتباط غیرطبیعی بین مناطق شنوایی و حرکتی مغز وجود دارد که می توانید آن را به عنوان ارتباطی با حساسیت بالا توصیف کنید.

وی افزود: این اولین بار است که چنین ارتباطی در مغز برای این حالت تشخیص داده می شود. میسوفونیا تقریباً 15٪ از بزرگسالان در سراسر جهان را درگیر می کند و در زنان بیشتر از مردان است.

بسیاری از افراد در سکوت از این مسئله رنج می برند در حالی که  از آنها خواسته می شود که دچار خشونت ، بد دهنی یا تحریک پذیری نشوند. از مدت ها پیش میسوفونی به عنوان یک اختلال در پردازش صدا در نظر گرفته می شد ؛ اما یافته های دانشگاه نیوکاسل نشان می دهد که این بسیار بیشتر از این است. واکنش شدید به صدا ناشی از نوع ارتباط غیر عادی ارتباط بین مرکز شنوایی در مغز است.

دانشمندان با انجام اسکن های مغزی بر روی افراد دارای و بدون میسوفونی ، دریافتند که مرکز شنوایی (قشر شنوایی مغز) به صداهایی شبیه صداهای مشابه پاسخ می دهد. با این حال ، افراد مبتلا به مزوفونی ارتباط بیشتری بین قشر شنوایی و مناطق کنترل حرکتی مربوط به صورت ، دهان و گلو نشان دادند.

 دکتر کومار گفت: آنچه ما را شگفت زده کرد این بود که ما الگوی مشابهی از ارتباط بین مناطق بینایی و حرکتی را نیز یافتیم ، که نشان دهنده آن است که مزوفونیا نیز هنگام تحریک توسط چیزی قابل مشاهده ایجاد می شود.

وی اضافه کرد: این باعث می شود ما باور کنیم که این اتصال چیزی به نام سیستم آینه را فعال می کند ، که به ما کمک می کند حرکاتی را که افراد دیگر با فعال سازی مغز به روش مشابه انجام می دهند ، پردازش کنیم ، مثل اینکه خودمان این حرکت را انجام می دهیم . به همین علت این افراد واکنش شدید نشان می دهند.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


− یک = 0