از تلاش‌های دیپلماتیک برای آرامش تا اعلام جنگ داخلی از سوی رئیس جمهور رژیم صهیونیستی در روز پنجم در فلسطین

♦به گزارش سلام نیوز روز پنجم درگیری ها در فلسطین اشغالی با افزایش حملات و تجاوزات رژیم صهیونیستی و کشته و زخم شدن دهها غیر نظامی همراه بود.تلاش های دیپلماتیک جهانی برای کاهش تنش ها ادامه داشت در حالی که از سوی دیگر رئیس جمهور رژیم صهیونیستی از احتمال جنگ داخلی صحبت کرد.

07:31:47

روز گذشته هواپیماهای اسرائیلی علی رغم درخواست های مکرر جامعه جهانی از رژیم صهیونیستی مبنی بر کمنترل اوضاع، از اوایل روز ششم ، امروز شنبه حملات هوایی خود را در غزه را از سر گرفتند.

اینجا:آخرین تحولات درگیری ها در فلسطین اشغالی / شمار شهدای تجاوز صهیونیست‌ها به نوار غزه به ۱۳۶ نفر رسید

حماس در شب پنجم اعلام کرد در پاسخ به ادامه تجاوزات و جنایات وحشیانه علیه غیر نظامیان پاسخ موشک به اسرائیل داده است. 

در این میان سازمانها و دیپلمات های جهان به دنبال پایان دادن به خشونت ها  از طریق رایزنی و گفت و گو با یکدیگر و با طرف فلسطینی و اسرائیلی بودند.

عصر روز پنجم پزشکان فلسطینی اعلام کردند که دست کم چهار نفر در یکی از چندین حمله هوایی در شمال غزه کشته شده اند.

هلالا احمر فلسطین گفت از زمان شروع بمباران اسرائیل در نوار غزه  39 کودک و 22 زن کشته شده اند. 

ساکنان و شاهدان عینی گفتند که قایق های دریایی اسرائیل از دریای مدیترانه بر سر مردم باران گلوله می ریختند.خوشبختانه این گلوله ها کسی را از پای درنیاورد.

وزارت امور مذهبی فلسطین گفت هواپیماهای اسرائیلی یک مسجد را تخریب کردند. سخنگوی ارتش اسرائیل در پاسخ به سوالات خبرنگران در این رابطه تنها گفت ارتش در حال بررسی گزارش است.

ساعتی بعد ،صدای آژیرهای خطر در دو شهر مهم جنوبی اسرائیل ، خبر از آتش سوزی بزرگ در غزه داد.

شب گذشته بدون هیچ نشانه ای از پایان جنگ ، تنها آمار تلفات به ویژه در کودکان و غیر نظامیان بود که بالا می رفت و ارتش اسرائیل نه حاضر به پاسخگویی از حملات بود و نشانی بر عزم رژیم صهیونیستی بر قطع حملات دیده می شد.

فلسطینی ها گزارش دادند که در میان درگیری مردم و نیروهای امنیتی اسرائیل ، 11 کشته در کرانه باختری اشغال شده حاصل شد.

مقامات پزشکی فلسطین اعلام کردندکه از روز دوشنبه دست کم 132 نفر در غزه، از جمله 32 کودک و 21 زن و 950 نفر دیگر کشته و زخمی شده اند.

حماس ساعتی پس از آن اذعان داشت که یک زن و یک پسربچه در میان چهار کشته شده در حمله هوایی اسرائیل -که به خانه ای متعلق به خانواده ابوحاتاب در اردوگاه پناهجویان ساحل غزه رخ داد- کشته شدند.

پیش از جلسه سازمان ملل شورای امنیت روز یکشنبه برای بحث در مورد اوضاع ،سفارت اسرائیل در آمریکا گفت که “نیاز به تلاش برای ایجاد یک آرامش پایدار” است.

اسرائیل روز جمعه حملات یک روزه خود را جهت نابودی قدرت دفاعی و از بین بردن سایت های تولید موشک در غزه دنبال کرد.

با افزایش درگیری های مرزی بین اسرائیل و فلسطین و افزایش مکرر کشته شدگان ،رئیس جمهور اسرائیل در اقدامی عجیب بر طبل تنش ها کوبید و نسبت به جنگ داخلی هشدار دهد.

به گفته دو منبع امنیتی مصر ، این کشور ضمن حمایت از حماس و ارتباط دیپلماتیک با طرفین در تلاش برای دستیابی به توافق با اسرائیل مبنی بر آتش بس است.

وزارت امور خارجه مصر گفت وزرای خارجه مصر و اردن در مورد تلاش برای پایان دادن به درگیری غزه و جلوگیری از تحریکات در اورشلیم گفتگو و تبادل نظر کردند.

یک مقام فلسطینی گفت: این گفتگوها مسیر واقعی و جدی را در روز جمعه طی کرده است.  واسطه ها از مصر ، قطر و سازمان ملل در تلاشند تا آرامش را در اثر گفت و گو با همه طرفها افزایش دهند ، اما هنوز توافقی حاصل نشده است.

روز گذشته همچنین امارات متحده عربی به عنوان یکی از متحدان دیپلماتیک  اسرائیل روز جمعه ضمن ابراز تسلیت به تمام قربانیان جنگ ، خواستار آتش بس و مذاکره شد.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


هشت − 4 =