از کودتا در میانمار چه خبر ؟ /ناکامی ارتش در کاهش اعتراضات با گذشت 4ماه از کودتا!

♦به گزارش سلام نیوز ارتش میانمار 4 ماه پس از به دست گرفتن قدرت همچنان نتوانسته است معترضان را ساکت و راضی نماید و خبرهای واصله حاکی از تشدید درگیری ها در مرز،بین ارتش و گروه های مسلح مخالف کودتای نظامی است. 

اعتراضات برای چهارمین ماه متوالی علیه ارتش در میانما که با یک کودتا قدرت را در میانمار به دست گرفت ، ادامه دارد.

با وجود سرکوب شدید نیروهای امنیتی از سوی کودتاچیان در میانمار و دستگیری نخست وزیر ، آنگ سان سوچی و رهبران ارشد حزب وی ، و افزایش اعتراض و ناآرامی در مناطق مختلف کشور میانمار، کودتاچیان همچنان در تلاش اند تا خود را تحمیل نمایند.

پس از یک دوره آرمش در میانمار و پس از چندین دهه درگیری بین ارتش و اقلیت های قومی در مناطق مرزی، با این کودتا دوباره تنش به این کشور بازگشته است. 

شبه نظامیانی که در ایالت کایاه فعالیت می کنند و با کودتا مخالف هستند ، در یک پست در صفحه اینستاگرام خود گفتند که در جنگ روز دوشنبه 80 سرباز ارتش کشته شدند.

سازمان ملل متحد اعلام کرد درگیری ها در کایا طی هفته های اخیر حدود 37000 نفر را آواره کرده است و تعداد زیادی به جنگل ها فرار کرده اند.

طبق آنچه سازمان های حقوق بشری گزارش داده اند از زمان کودتا ، نیروهای امنیتی 840 نفر را کشته اند ؛ در حالی که مین اونگ هلاینگ ، رئیس شورای نظامی حاكم گفته است كه تعداد كشته شدگان نزدیك به 300 نفر است .

گفتنی است با افزایش تنش ها و آمار اعتراضات مدنی احتمال وجود جنگ داخلی در میانمار توسط بسیاری تحلیلگران بیان شده است. 

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 × دو =