استولتنبرگ: هیچ صحبتی درباره عضویت اوکراین و گرجستان در ناتو وجود ندارد

♦به گزارش سلام نیوز دبیرکل ناتو «جنس استولتنبرگ» اعلام کرد که این اتحادیه در حال حاضر امکان ارائه برنامه عضویت برای گرجستان و اوکراین را بررسی نمی کند.

استولتنبرگ روز سه شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی ویدئویی گفت: آنچه اکنون در رأس توجه قرار دارد اصلاحات است. وقتی صحبت از اوکراین و گرجستان می شود ، ما به میزان مطابقت آنها با استانداردهای ناتو توجه خواهیم کرد.

وی افزود: بنابراین ، ما از تلاش ها برای ادامه اصلاحات و مدرنیزه كردن نهادهای دفاعی و امنیتی (در دو كشور) حمایت می كنیم و این مهمترین موضوعی است كه درباره آن صحبت می كنیم.

وی تأکید کرد که آمادگی اوکراین و گرجستان برای پیوستن به ناتو توسط دو کشور ذکر شده و 30 عضو این اتحادیه تعیین خواهد شد و خاطرنشان کرد که آنها حق تعیین سرنوشت خود را دارند.

وی خاطرنشان کرد که کمک ناتو به اوکراین مقابله با فساد و تقویت نظارت غیرنظامی بر نیروهای مسلح است و این اتحادیه برای اطمینان از اجرای کامل اصلاحات با مقامات در کیف همکاری می کند.

وی تأکید کرد که اعطای برنامه عضویت به هر کشوری نیاز به تأیید همه 30 عضو ناتو دارد و این در آخرین نشست این اتحاد که در بروکسل در 14 و 15 ژوئن برگزار شد ، مورد بحث قرار نگرفت.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


پنج − 5 =