اسرائیل بیمه درمانی زندانیان و اسیران آزاد شده فلسطینی را قطع کرد

♦به گزارش سلام نیوز طی روزهای گذشته ده ها زندانی فلسطینی و آزاد شده بیت المقدس اعلام کردند که اسرائیل بیمه درمانی را برای آنها و خانواده هایشان قطع کرده اند ؛ و آن ها در حالی که برای درمان در مراکز بهداشتی وزارت بهداشت اسرائیل حرکت می کردند متوجه آن شدند.
«امجد ابوعسب» رئیس کمیته خانواده های زندانیان و بازداشت شدگان در اورشلیم گفت: مقامات اشغالگر روزانه برای تحت فشار قرار دادن خانواده های زندانیان و شهدا ، از جمله لغو بیمه درمانی زندانی و خانواده اش ، هرروز نوآوری تازه می کنند! آن ها هدفی جز افزایش بار مالی خانواده ها با توجه به شرایط سخت اقتصادی ندارند.

بیمه درمانی طبق قانون اسرائیل برای همه شهروندان از جمله اورشلیمی ها که دارای شناسنامه آبی هستند اجباری است و به موجب این حق است که در ازای پرداخت هزینه ماهیانه به نفع بیمه ملی که به آن پرداخت می شود ، درمان رایگان آنها را تضمین می کند.

ده ها زندانی و آزاد شده فلسطینی گفتند: مقامات اشغالگر ادعا می کنند که” قطع بیمه درمانی “به دلیل اقامت در خارج از شهر بیت المقدس اتفاق افتاده است .

آن ها تأکید کردند که آنها و خانواده هایشان در داخل شهر زندگی می کنند و فرزندانشان در مدارس تحصیل می کنند ، و این بهانه ای است که سرویس های اطلاعاتی پس از هدف قرار دادن آنها با دستگیری ، آنها را در بخش بهداشت تحت فشار قرار دهند. 

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


− 3 = دو