اعتراضات اجتماعی و کشته شدن دو پلیس در پاکستان، موجب قطی اینترنت با هدف مدیریت تجمعات شد

♦به گزارش سلام نیوز به نقل bloomberg  افزایش اعتراضات اجتماعی در پاکستان نسبت به سیاست های دولت این کشور با فرانسه در داخل و نیز توهین های رئیس جمهور فرانسه به پیامبر گرامی اسلام(ص)موجب قطع شدن خدمات رسانه های اجتماعی در پاکستان جهت مدیریت تظاهرات شد.

ارتباطات پاکستان در اقدامی بی سابقه اعلام کرد که برای مقابله با پیامدهای اعتراضات یک گروه که آن ها را افراطی معرفی کرد، روز جمعه حداقل چهار ساعت سایت ها و رسانه های اجتماعی را مسدود کرد.

«خرم مهران» سخنگوی اداره مخابرات پاکستان ، در یک پیام متنی گفت: به منظور حفظ نظم و امنیت عمومی ، دسترسی به برخی از برنامه های رسانه های اجتماعی به طور موقت محدود شده است.

بر اساس یک اعلان عمومی ، سرویس های فیس بوک ، توییتر ، واتساپ ، یوتیوب ، اینستاگرام و سایر سایت ها از ساعت 11 صبح به وقت محلی مسدود شده است.

 

اقدامات انجام شده بدون هشدار قبلی، و پس از درگیری های گروهی در پاکستان صورت گرفت که خواهان و خواستار اخراج سفیر فرانسه در اسلام آباد بودند. این اعتراضات به دلیل اظهارات امانوئل مکرون ، رئیس جمهور فرانسه در مورد انتشار کاریکاتورهایی بودند که پیامبر اسلام (ص) را به تمسخر می گرفت .

دراین اعتراضات دو پلیس کشته و صدها نفر زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، فرانسه با اشاره به “تهدیدهای جدی” از شهروندان خود که در پاکستان زندگی می کنند خواسته است کشور را به طور موقت ترک کنند. 

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


− سه = 0