اعتراضات در لبنان بالا گرفت!

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از العربی الجدید در حالی که پرونده تشکیل دولت در لبنان شاهد جمود و کم‌تحرکی است، ارزش پول ملی این کشور به شدت سقوط کرد و نرخ هر دلار در بازار سیاه به 10 هزار لیره رسید.

تداوم این وضعیت با وجود پیامدهای سنگینش در گرانی کالاها، افزایش کرایه خانه و کاهش شدید قدرت خرید شهروندان هنوز منجر به تحرکات اثربخش گروه‌های سیاسی برای تسریع در تشکیل دولت جدید نشده است چرا که نبود ثبات سیاسی یکی از عوامل مهم افزایش نرخ دلار است همچنین تشکیل دولت جدید یکی از شروط بین المللی برای کمک مالی به لبنان برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور است.

در همین رابطه، مناطق مختلف لبنان در شمال، جنوب و بیروت در اعتراض به افزایش شدید نرخ دلار و فروپاشی اوضاع اقتصادی و معیشتی شاهد اعتراضات و بستن مسیرهای مواصلاتی مختلف است و معترضان خواستار سقوط طبقه سیاسی ناتوان از مدیریت بحران هستند که کشور را به فروپاشی کامل سوق داده است.

شماری از معترضان در میدان الشهدا در بیروت اعلام کردند که ورودی‌ها و مسیرهای منتهی به بیروت را بسته‌اند همچنین تظاهرات‌کنندگان در مناطق البقاع، بعلبک، جنوب و شمال لبنان به خیابان آمده و علیه وضعیت موجود اعتراض کردند.

معترضان تاکید کردند در سایه افزایش نرخ دلار و بهای حامل‌های انرژی، کمبود دارو و بحران‌های دیگر دست از اعتراضات نخواهند کشید.

گفتنی است اختلافات بین عون و الحریری درباره تشکیل دولت جدید در لبنان موجب شده است تا تشکیل دولت به تعویق بیافتد.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + = هفده