اعتراض تایوان به چین به دلیل نقض حریم هوایی: پکن فشارها را افزایش داده است

تایوان روز شنبه ۲ اکتبر پکن را متهم کرد که فشارها را افزایش داده و خواهان تضعیف صلح در منطقه است. این واکنش یک روز پس از حضور هواپیماهای نظامی چین بر فراز منطقه شناسایی پدافند هوایی تایوان بیان شد.

گزارش: آیات زین الدین

به گزارش سلام نیوز از euronews روز گذشته ۳۸ هواپیماهای نظامی چین از جمله بمب‌افکن اچ-۶ با قابلیت هسته‌ای در آسمان تایوان پرواز کردند. پکن، تایوان را یک استان شورشی می‌داند که در صورت لزوم حتی «با زور» به منطقه خود باز می‌گرداند.

از زمان ریاست شی جین پینگ در حزب کمونیست و سپس ریاست جمهوری چین در سال ۲۰۱۲، هواپیماهای نظامی چین تقریبا روزانه به منطقه شناسایی پدافند هوایی تایوان نفوذ می‌کنند. اما عملیات روز جمعه واکنش تند تایوان را در پی داشت.

سو تسنگ-چانگ، نخست‌وزیر تایوان صبح شنبه در یک نشست خبری گفت: «چین جنگ طلب بوده و صلح منطقه را تضعیف کرده است و اقدامات متعددی را برای ارعاب انجام داده است.»

وی افزود: «بدیهی است که جهان، جامعه بین‌الملل، این رفتارهای چین را بیش از پیش رد می‌کند.»

اعتراض تایوان به «بزرگترین نقض حریم هوایی» توسط ۲۰ جنگندۀ چین
آمریکا به محدودیت‌های خودخواسته در روابط با تایوان خاتمه می‌دهد
وزارت دفاع تایوان نیز اعلام کرد که ۲۲ فروند جنگنده، دو بمب افکن و یک هواپیمای جنگی ضد زیردریایی چینی روز جمعه وارد جنوب غربی جزیره شدند.

به گفته این وزارتخانه، شب جمعه تا شنبه، گروه دوم از ۱۳ هواپیما وارد منطقه شناسایی پدافند هوایی تایوان شدند و تعداد کل هواپیماها به ۳۸ فروند رسید.

منطقه شناسایی پدافند هوایی، حریم پروازی معینی است که هرگونه پروازی باید در آن نقطه به دلایل امنیتی شناسایی و مکان‌نمایی شود.

این نوع حضور ناوگان هوایی چین در این منطقه طی دو سال گذشته چند برابر شده است.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× شش = 30