اعتراض فعالان حقوق بشر از بازداشت خودسرانه و شکنجه 6 بحرینی

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از القدس العربی فعالان بین المللی در حیطه حقوق بشر در بحرین ، امروز دوشنبه ،خواستار نجدید نظر برای آزادی 6 فعال بحرینی از بازداشت خودسرانه شدند.

کمیته رسیدگی به بازداشتهای خودسرانه سازمان ملل در ماه نوامبر گذشته اذعان کرد که شش فعال بحرینی به زور دستگیر شده و تحت شکنجه اعترافاتی از آنها گرفته شده است .

این اقدامات به دلیل نقض حقوق بشر مورد انتقاد قرار گرفته است.

این شش فعال عبارتند از: علی مهدی عبد الحسین محمد علیوی ، حسن اسد جاسم جاسم ناصیف ، حبیب حسن حبیب یوسف ، علی احمد علی احمد فخراوی ، محمد احمد علی احمد فخراوی و نوح عبدالله حسن احمد حسن الامروم.

کمیته مذکور تشخیص داد که این فعالان بدون حکم قضایی دستگیر شده و مقامات با نقض آشکار قوانین بین المللی علیه آنها اقدام به گرفتن شکنجه از آنان کرده اند.

 این کمیته از دولت بحرین خواست که اقدامات لازم را برای اصلاح وضعیت آنان و تجدید نظر در این تصمیم ، مطابق با استانداردهای بین المللی مربوطه و بدون هرگونه تاخیر انجام دهد.

این شامل “آزادی فوری و بدون قید و شرط” زندانیانی است که در زندان مرکزی ژائو در بازداشت به سر می برند. این کمیته همچنین از دولت بحرین خواست که به آنها غرامت بدهد. 

گفتنی است هفته گذشته  15 سازمان حقوق بشری از آنتونی بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده خواستند تا با اتخاذ سیاست خارجی مبتنی بر حل مسالمت آمیز این پرونده ، با توجه به کم اهمیتی رئیس جمهور پیشین  آمریکا در مورد حقوق بشر  ، رهبران بحرین را به اتخاذ واکنش مقابل آن تشویق کند و به وخامت جدی حقوق بشر در بحرین رسیدگی شود.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


هشت + = 15