اعتراض متحد دیرین رژیم صهیونیستی به افزایش تنش ها و خشونت ها در بیت المقدس

♦به گزارش سلام نیوز امارات متحده عربی که به عنوان یکی از هم پیمانان و حامیان  طرح معامله قرن شناخته می شود،نیز به خشونت این رژیم انتقاد کرد و با ابراز نگرانی شدید از رفتارهای رژیم صهیونیستی در بیت المقدس شرقی ، اسرائیل را به کاهش تنش در مسجد الاقصی و محله شیخ جراح فراخواند.
وزیر امور خارجه امارات متحده عربی«خلیفه شاهین المرار» محکومیت شدید کشورش در مورد حمله به مسجد الاقصی و آوارگی خانواده های فلسطینی از شیخ جراح را که منجر به زخمی شدن تعدادی غیرنظامی شد ، ابلاغ کرد.

المرار تأکید کرد که مقامات اسرائیلی باید مسئولیت خود را مطابق با قواعد حقوق بین الملل برای تأمین حفاظت لازم از غیرنظامیان فلسطینی و حق آنها در انجام آداب مذهبی و همچنین جلوگیری از هرگونه عمل خلاف مقدسات ، به عهده بگیرند.

وزیر اماراتی همچنین بر لزوم رعایت نقش پادشاهی هاشمی اردن در مراقبت از اماکن متبرکه ، مطابق با قوانین بین المللی و وضع موجود تاریخی تأکید کرد و گفت این به اقتدار و اختیارات مدیریت اوقاف بیت المقدس خدشه وارد نمی کند.

وی مقامات اسرائیلی را به مسئولیت پذیری در کاهش اوج گیری خشونت ها و پایان دادن به همه حملات و اقدامات دعوت کرد.

وی بر ضرورت حفظ هویت تاریخی قدس اشغالی و  اعمال حداکثر خویشتنداری برای جلوگیری از سوق یافتن منطقه به سطوح جدید بی ثباتی و تهدید تأکید کرد.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نُه + = 10