اعتراض چین به گزارش سالانه کنگره: آمریکا ناقض صلح و ثبات جهانی است

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از  Chinadaily وزارت دفاع چین عصر یکشنبه 28 مارس گزارش انتقادی آمریكا درباره اقدامات نظامی چین را مورد انتقاد متقابل قرار داد و گفت:  این ایالات متحده است كه بزرگترین تهدید را برای نظم بین المللی و صلح جهانی به همراه دارد.

این بیانیه به انتشار گزارش سالانه وزارت دفاع در کنگره درباره تحولات و اهداف نظامی چین که در 2 سپتامبر انجام شد، واکنش نشان داد .

 سرهنگ وو کیان ، سخنگوی وزارت دفاع چین ، این گزارش را “تحریف بی هدف”  علیه چین و دارای انگیزه های تفرقه افکنانه  بین ارتش آزادیبخش خلق و 1.4 میلیون نفر از مردم چین خواند.

وی گفت: سالها شواهد نشان می دهد كه این ایالات متحده است كه عامل اصلی اغتشاشات منطقه ای ، ناقض نظم بین المللی و از بین برنده صلح جهانی است.

کیان افزود: اقدامات ایالات متحده در عراق ، سوریه ، لیبی و سایر کشورها طی دو دهه گذشته منجر به مرگ بیش از 800000 نفر و آواره شدن میلیون ها نفر شده است. 

وی در این بیانیه اذعان کرد: آمریکا به جای تأمل در مورد خود ، گزارشی به اصطلاح منتشر كرده است كه در مورد ساخت و ساز عادی و دفاعی چین اظهارنظرهای نادرستی می كند.منطقی است که آمریکا اظهارات دروغ و گزارش های مربوطه و سودجویانه را متوقف کرده و اقدامات صحیحی را برای حفاظت از توسعه سالم روابط نظامی خود انجام می دهد.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 × نُه =