اعتراف تلخ خارجی ها به کودک کشی در افغانستان

وزارت دفاع ملی ایالات متحده به قتل ۱۰ نفر از جمله ۷ کودک در حمله هوایی امریکا به کابل در اواخر آگوست گذشته اعتراف کرد.

گزارش: علی صمدی

به گزارش سلام نیوز ژنرال کنیت مکنزی فرماندهی مرکزی ایالات متحده در یک نشست خبری گفت که حدود 10 فرد ملکی از جمله 7 کودک در حمله هواپیمای بی پیلوت اردوی امریکا در کابل کشته شدند.

مکنزی با بیان اینکه در این حمله هیچ از عناصر داعش یا افراد خطرآفرین برای نیروهای امریکا کشته نشدند، تصریح کرد: آنچه در نزدیکی میدان هوایی کابل اتفاق افتاد، اشتباه بود و بابت آن عذرخواهی می‌کنم.

فرماندهی مرکزی ایالات متحده کشته شدن 10 فرد ملکی در حملات هوایی این کشور در 29 آگوست در نزدیکی میدان هوایی بین‌المللی کابل را پذیرفت و گفت که پنتاگون امکان پرداخت غرامت مالی به خانواده‌های قربانیان را بررسی می‌کند.

این اعتراف ژنرال مکنزی در حالی است که پیشتر مقامات نظامی امریکا می‎گفتند که با هدف قرار دادن یک موتر در نزدیکی میدان هوایی کابل از یک حمله قریب‌الوقوع به میدان هوایی جلوگیری کردند.

پس از این ادعای مقامات نظامی امریکا، روزنامه نیویورک تایمز با بررسی محل حمله و انجام مصاحبه با حاضران سانحه و مشورت با چندین کارشناس نظامی، این ادعای مقامات نظامی امریکا را رد کرد و نوشت که در این رویداد یکی از کارکنان افغان یک سازمان امدادرسان هدف قرار گرفته است و در نتیجه آن این فرد به‌همراه 9 فرد ملکی دیگر از جمله 7 کودک کشته شدند.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + هشت =