اعمال قدرت رژیم صهیونیستی برکشورهای منطقه؛در قالب«معامله قرن»!

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از bloomberg رژیم صهیونیستی به بهانه امنیت،برای امارات و علیه جمهوری اسلامی ایران “هشدار سفر” صادر کرد

رژیم صهیونیستی در اقدامی مداخله جویانه و یکطرفانه برای امارات متحده عربی ، بحرین ، ترکیه و سایر کشورهای همسایه ایران “هشدار سفر” صادر کرد.

رژیم صهیونیستی از آنان خواست نسبت به شهروندان خود- حتی شهروندان واکسینه شده- در رابطه با سفر به جمهوری اسلامی محدودیت اعمال کند.

شورای امنیت ملی رژیم صهیونیستی در بیانیه ای با اشاره به یک انفجار کوچک در ژانویه در نزدیکی سفارت اسرائیل در دهلی نو و تلاش برای کشاندن پای ایران به این پرونده گفت: “طی چند ماه گذشته ، گروه های ایرانی تهدید کرده اند که اهداف اسرائیلی را مورد اصابت قرار خواهند داد.”

شورای امنیت رژیم صهیونیستی در بیانیه خود گفت که معتقد است ایران در آینده نزدیک به تلاش های خود برای ضربه زدن به اهداف و منافع اسرائیل ادامه خواهد داد.

*طرح کاملا «سیاسی و هژمونیک» با نقابی از اقتصاد

 امارات پس از برقراری روابط رسمی خود با رژیم صهیونیستی،در سال گذشته به مقصد گردشگری محبوب اسرائیلی ها تبدیل شده است ، اما به دلیل بیماری همه گیر کرونا ، سفر در بیشتر سال 2020 متوقف شد.

اینک در رفتاری عجیب و مداخله جویانه، رژیم صهیونیستی با هدف به حاشیه بردن ایران و فضا سازی علیه کشور، اقدام به ابلاغ هشدار سفر برای «طرفین معامله قرن» و دولی نموده است که با این رژیم غاصب ارتباط گرفته و آن را به رسمیت شناخته اند.

معامله قرن طرح صلح یکجانبه ای است که از سوی ترامپ و کوشنر با اهداف مختلف سیاسی و اقتصادی مطرح و بستر سازی شده است . مکانیزم عملکرد معامله قرن به خوبی از سویه های دیگر این طرح مانند راهبردهای ضد ایرانی و منفعل سازی آن در منطقه خبر می دهد . ایالات متحده پیشتر نیز طرح صلح مشابهی را با اهداف صرفا سیاسی دنبال می کرد که چندان نتیجه بخش نبود. طرح معامله قرن از اهرم اقتصاد و کسب منافع مالی برای طرفین، اعمال جهت و تامین مقاصد سیاسی را نیز دنبال می کند اما بیشتر شمایل اقتصادی آن به نمایش گذاشته می شود تا زمینه تسهیل اهداف فراهم شود.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× دو = 4