افراطیون موجب تشدید موج اسلام هراسی در فرانسه شدند/ماکرون به تبرئه قاتل افراطی زن یهود واکنش نشان داد

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از france24 رئیس جمهور فرانسه «امانوئل ماکرون» پس از آنکه قاتل زن یهودی در فرانسه را مجرم نداتست ، خواهن تغییر قانون دراین کشور شد

رئیس جمهورفرانسه «امانوئل مکرون» پس از اجتناب دادگاه از محاکمه مردی که یک زن یهودی را در سال 2017 به دلیل هذیان گویی و مصرف مواد مخدر کشته بود،خواستار تغییر در قانون فرانسه شد.

حلیمی ، یک زن یهودی ارتدکس 65 ساله است که در سال 2017 در پاریس توسط همسایه 27 ساله افراطی از پنجره به بیرون پرتاب شد، در حالی که ضارب افراطی فریاد می زد “الله اکبر” .

اقدامات افراطیون در فرانسه به همراه این حکم موجب تشدید فضای اسلام هراسی و اعتراضات اجتماعی شده است. مضاف بر آن تبلیغات گروه های یهودی نیز خشم نسبت به تصمیم روز چهارشنبه بالاترین دادگاه فرانسه مبنی بر تبرئه کوبلی ترائوره و عدم ​​مسئولیت کیفری قتل در سال 2017 را افزایش داده است.

«ترائور» از زمان مرگ حلیمی تحت مراقبت های روانپزشکی بوده و پس از صدور حکم در آنجا مانده است. دادگاه گفت که وی به علت مصرف مواد و عدم تعادل روانی و هذیان اقدام به قتل کرده و بنابراین مسئولیت کیفری ندارد.

 قتل حلیمی موجب افزایش اسلام هراسی شده است. در میان جوانان مسلمان رادیکال شده در محله های عمدتا مهاجر برانگیخت. این اولین باری نیست که ماکرون به رویکرد اسلام هرسانه وارد یک پرونده قضائی می شود .

گفتنی است نمونه های این دست اقدامات افراطیون در فرانسه و اروپا زمینه را برای افزایش موج اسلام هراسی و اقدامات قانونی و تنش علیه دیگر مسلمانان افزایش داده است.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نُه × 5 =