افزایش جریان های تحقیقاتی نسبت به کشتار سیاهان توسط پلیس، افزایش فشارهای حقوق بشری در ایالات متحده

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از اکسیوس، پلیس ایالات متحده تحقیقات حقوق مدنی را در مورد تیراندازی مرگبار پس از فشارهای نهاد های بشردوستانه در آمریکا مبنی بر خشونت کنترل نشده پلیس علیه نژادهای غیر امریکایی، آغاز کرده است که آخرین آن در رابطه با پرونده شلیک پلیس به «اندرو براون جونیور» سیاهپوست است که یه طرز فاجعه باری در حین بازداشت ، کشته شد. این هفتمین دستور تحقیقی است که پس ار اعلام جسارت آمیز نتیجه پرونده جرج فلوید-سیاهپوستی که با فشار زانوی پلیس خفه شد-می باشد.رسانه ها اجرای عدالت در پرونده جرج فلوید را نقطه عطفی در پرونده های مشابه خوانده بودند.

08:19:29

FBI روز سه شنبه تأیید کرد که تحقیقات حقوق مدنی را در مورد مرگ «اندرو براون جونیور» یک سیاه پوست که هفته گذشته توسط معاونان کلانتر در کارولینای شمالی تیرباران شد ، آغاز می کند.

بر اساس گزارش کالبد شکافی که روز سه شنبه توسط وکلای خانواده منتشر شد ، پلیس در شهر الیزابت سیتی پنج بار از جمله پشت سر به او شلیک کرده بود.

 وكلا همچنین نسخه ای از گواهی مرگ براون را منتشر كردند كه در آن علت مرگ وی را “زخم نافذ گلوله از ناحیه سر” عنوان كرده بودند که ناشی از میزان بالای خشونت و حالت دست پلیس در حین تیر اندازی به صورت شلاقی بوده است.

براون چهارشنبه گذشته پس از اینکه به جرم مواد مخدر ، پلیس سعی در بازداشت او داشت و موفق نشد و در حالی که اسلحه نداشت، کشته شد.

وکلای خانواده گفتند که وی در حالی که دستان خود را بر روی چرخ داشت و در حال رانندگی بود، پلیس با کمترین تلاش و هشدار برروی او آتش گشود.

مرگ براون اعتراضاتی را در شهر الیزابت به وجود آورد و بسیاری خواستار انتشار تصاویر دوربین بودند.

در یک کنفرانس خبری روز دوشنبه ، وکلای خانواده گفتند که در فیلم منتشر شده مربوط به خیابان تیراندازی ، مشخص است که پلیس بدون صبر و نلاش برای دستگیری و شاید به جرم ساه پوست بودن او ،ماشینش را مملو از گلوله می کنند.

سخنگوی FBI در بیانیه ای از طریق ایمیل گفت:نمایندگان با دفتر دادستانی ایالات متحده در منطقه شرقی کارولینای شمالی و بخش حقوق مدنی در وزارت دادگستری همکاری خواهند کرد تا تعیین کنند که آیا قوانین فدرال و موازین مربوط به حقوق بشر و حقوق شهروندی نقض شده است. از آنجا که این یک تحقیق در حال انجام است ، ما نمی توانیم توضیح بیشتری بدهیم.

وکلای خانواده براون در بیانیه ای اظهار داشتند که آنها ایمان زیادی دارند که این کالیبر تحقیق بر هرگونه تعصب محلی و نژادی که ممکن است مانع اجرای عدالت شود غلبه کند.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


شش + 9 =