افزایش مجروحان و مناطق درگیری در فلسطین/ اوضاع آشفته نقض قوانین بین الملل و حقوق بشر در رژیم صهیونیستی

♦به گزارش سلام نیوز ساعاتی پیس سایت اطلاع رسانی هلال احمر فلسطین طی بیانیه ای اعلام کرد شمار مجروحان در درگیری نظامیان صهیونیستی و فلسطینیان رو به افزایش است و در ساعات گذشته با توجه به واکنش های بین المللی گسترده و درخواست مبنی بر کنترل اوضاع ، در درگیری های شب گذشته در دروازه العامود و ساهره و محله شیخ جراح 90 تن دیگر مجروح شدند.

08:42:30

هلال احمر در بیانیه خود افزود تنها در یک ساعت پایانی 16 مجروح شدید به بیمارستان رسانده شده است که جراحت آن ها بر اثر اصابت مستقیم و از نزدیک گلوله های لاستیکی و ضرب و جرح بوده است.

مضاف بر آن استفاده از بمب های صوتی بر شنوایی و اعصاب مجروحین اثر منفی گذاشته است.این سازمان امدادی در بیانیه خود تاکید دارد با وجود تاسف باید عنوان کنیم علیرغم افزایش آمار مجروحان ، رژیم صهیونیتستی اجازه ورود نیروهای امدادی و صهیونیست ها به این مناطق را نمی دهند.


در این بیانیه همچنین تصریح شده است که بیمارستان میدانی در قدس برای پذیرش مجروحان دایر شده است.خبرگزاری فلسطینی وفا اعلام کرد مقامات و لرتش رژیم صهیونیستی به هسدار ها توجهی نکرده و از شدت خشونت آن ها با مسلمانان در دروازه العامود کاسته نشده و درگیری به دیگر مناطق نیز تسری یافته است. افزایش آمار قربانیان و درگیری با مردم در دریگر مناطق نشان می دهد این رژیم اساسا به دنبال کنترل درگیری ها نیست و هیچ بیانیه ای منی بر عدم درگیری با معترضان داده نشده است وآن ها جنایات خود را قانونی می بینند.

همچنین این رژیم در کاهش تنش به جای عدم درگیری و حمله به معترضان ، سیاسیت سرکوب و زذ و خورد و بازداشت را در پیش گرفته است که بنا بر اظلاعات واصله از شاهدان عینی در مواجهه ارتش صهیونیستی با این مساله ، مصداق بارز «تروریسم دولتی» است و در چنین شرایطی امکان ورود سازمانهای بین المللی را ممکن تر و ضرورری می نماید. در این حال باید دید عدم ورود جدی سازمان ملل به این حوادث که بنا بر موازین بین الملل در حکم اقدامات تروریستی است، از سوی این سازمان چگونه توجیه می شود ؟

 

تحلیلگران عرب بر این باورند این برخوردها در نتیجه شکست های نتانیاهو است که تلاش می کند از این مجرا کنترل اوضاعی را که از دست داده است مجدد در دست بگیرد.

گفتنی است آغاز این درگیری ها همزمان با روزجهانی قدس و حمله ارتش رژیم صهیونیستی به نماز گزاران در باب العامود روی داد که طی آن چند تن کشته و زخمی شده و درگیری ها را تشدید ساخت.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


هفت − = 5