افزایش اعتراضات در گواتمالا به علت عدم تحقق حقوق شهروندی

یک مقام گواتمالایی هموطنان خود را به دلیل میلیون ها مالیات پرداخت نشده تحت تعقیب قرار داد و افزایش فشار اقتصادی بر مردم را بالا برد. رویترز به بررسی عواقب عقب نشینی در برابر تلاش های حقوق شهروندی متذکر شد و برای پایان دادن به فساد و معافیت از مجازات مالیاتی اعمال شده از سوی دولت که بسیاری از مردم آمریکای مرکزی را مجبور به مهاجرت می کند، تاکید کرد. 

گزارش: علی صمدی / تصویر اعتراض مردم به عدم تحقق حقوق شهروندی و افزایش مالیاتها در گواتمالا

به گزارش سلام نیوز هنگامی که خوان فرانسیسکو سولورزانو فوپا در سال 2016 اداره مالیات گواتمالا را بر عهده گرفت، مجموعه ای از اهداف را که قبلاً دست نیافتنی بود، ممکن عنوان کرد و گفت: مقامات دولتی که مظنون به دریافت درآمد نادرست هستند یا از مالیات ها بهره برداری غیرقانونی می‌کنند مورد بررسی خواهند بود و در تیررس هستند.

رئیس جدید مالیات بیش از 1500 افسر مالیاتی را مورد بررسی قرار داد و بر لزوم تقسیط برخی از این دریافتها برای تحقق حقوق کامل مردم و رسیدن به سطح زندگی مطلوب تاکید کرد. او یک تسویه بی سابقه 100 میلیون دلاری را از یک شرکت فولادی، Aceros de Guatemala S.A گرفت.

بسیاری در اینجا او را به دلیل مقابله با نخبگان، مورد انتقاد شدید داشتند. گواتمالا یکی از فقیرترین و نابرابرترین کشورهای جهان است که کمترین مالیات را در آمریکای لاتین به عنوان درصدی از اقتصاد ملی دریافت می کند.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + = یازده