امارات ، به دنبال«تجزیه و فرپاشی یمن»در خلال جنگ ائتلاف سعودی علیه این کشور

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از سایت و شبکه خبری المانیتور،  امارات در کنار جنگ شش ساله علیه یمن، طرح دیگری را باهدف تجزیه و فروپاشی این کشور هدایت می کند.

 امارات در کنار جنگ علیه یمن که قریب 6 سال به ظول کشیده است ،به دنبال تجزیه و فروپاشی این کشور نیز هست.

مانیتور می گوید جدیدا میان عربستان و امارات نیز اختلاف ایجاد شده و عربستان سعودی بر این باور است امارات پروژه های خاصی را که سعودی ها در یمن دنبال می کنند را به پالش می کشد.

 امارات در یمن به دنبال اهداف سیاسی و ژئوپلیتیک است وبه همین علت برای تجزیه دولت منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن، تلاش می کند.

 این سایت آمریکایی گفت:امارات اکنون بر ساحل غربی یمن تسلط دارد و مزدوران آن در باب المندب مستقر هستند و این منطقه یکی از مهمترین گذرگاه های کشتی در جهان به شمار می رود.

این سایت ضمن افشای برخی داده ها چون تلاش  امارات در تنش زایی در یمن و تشکیل زندان های مخفی زیر زمینی و شکنجه یمنی ها در آن، افزود:گروه مرگ توسط امارات حمایت می شود؛ آنها شیوخ و شخصیت هایی که وابسته به اخوان المسلمین هستند را به قتل می رساند.

چند روز پیش یک موسسه بین المللی اعلام کرد که امارات دلیل اصلی تجزیه یمن است و این کار را از طریق جنگ نیابتی شش ساله انجام می دهد.

همچنین سایت مرکز صلح بروکینز اشاره کرد: بعد از شش سال جنگ و هزاران موشک و بمب، صدها هزار کشته و بدترین بحران انسانی جهان، یمن تجزیه شده است تا حدی که احتمال نمی رود که یکپارچه شود.

این مرکز افزود: یمن هرگز به دو بخش شمال و جنوب تقسیم نخواهد شد، بلکه به دولت های کوچک و مناطق تحت سیطره گروهک های مسلح تبدیل شده است.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 3 = ده