امیرعبداللهیان:ایران اهل گفتگو است/لزوم رعایت منافع ما در مذاکرات

♦به گزارش سلام نیوز محمود عباس زاده مشکینی با اشاره به جلسه عصر امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با وزیر پیشنهادی امور خارجه، گفت: حسین امیرعبداللهیان گزارش جامعی از برنامه‌های خود به نمایندگان حاضر در جلسه ارائه کرد و گزارش وی درباره اولویت‌های کشور در عرصه سیاست خارجی بسیار مفصل، جامع و کارشناسی بود.

بنا بر گزارش خبرگزاری مهر ،وی گفت: همچنین پیش از این کمیته‌های کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم جلساتی با گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت امور خارجه برگزار کرده بودند که در این جلسه نظرات و سوالات خود را مطرح کردند و ۱۰ نفر از اعضای کمیسیون ابهامات و سوالاتی درباره این وزارتخانه داشتند که از امیر عبداللهیان پرسیدند و وی پاسخ‌های لازم را به نمایندگان ارائه کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: معمولاً زمانی که مسئولان دوران مسئولیت خود را به پایان می‌رسانند می‌گویند که موانعی بر سر راه آنها وجود داشت و برای اینکه این تجربه تکرار نشود در این جلسه نمایندگان از امیر عبداللهیان پرسیدند ممکن است چه موانعی بر سر راه وی و تحقق برنامه‌هایش وجود داشته باشد که وی در این باره مفصل توضیح داد و این جلسه بسیار خوب و جدی بود.

عباس زاده مشکینی درباره نظر گزینه پیشنهادی وزارت امور خارجه درباره برجام گفت: امیر عبداللهیان تاکید کرد که وزارت امور خارجه مجری سیاست‌ها و راهبردهای نظام است و گفت جمهوری اسلامی ایران علاقه مند و اهل گفتگو و مذاکره است اما به شرطی که منافع و احترام متقابل در مذاکرات رعایت شود.

وی درباره نظر کلی اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره گزینه پیشنهادی وزارت امور خارجه گفت: هنوز به صورت رسمی نظر کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره امیر عبداللهیان به صحن مجلس ارائه نشده اما نظر کلی ما درباره امیر عبداللهیان و برنامه‌های وی مثبت است. وی از نیروهای امور وزارت خارجه است و در پست‌های حساس این وزارتخانه فعالیت کرده است.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سه × = 24