اپوزیسیون چنددسته و سختگیری و افراطی گرایی منجر به تشدید بحران سودان

موضع سختگیرانه نظامیان سودانی در قبال هیات سازمان ملل و ابتکار این هیات برای حل بحران سودان به نگرانی ناظران و تحلیلگران از پیچیده‌تر شدن وضعیت سیاسی این کشور دامن زده است.

گزارش: آیات زین الدین

به گزارش سلام نیوز به نقل از الحره، سرلشکر محمد حمدان دقلو، نائب‌رئیس شورای حاکمیتی سودان ساعاتی پیش اظهار داشت: رئیس هیات سازمان ملل در سودان برای حمایت از مرحله انتقالی باید تسهیل‌کننده و نه صرفا میانجی میان طرف‌های سودانی باشد.

دقلو گفت: این شورا مخالفت اساسی ندارد اما با مداخله در امور داخلی سودان مخالف است.

در مقابل، «فایز السلیک،» مشاور رسانه‌ای نخست‌وزیر پیشین سودان این موضع‌گیری سختگیرانه و افراطی در قبال تحرکات هیات سازمان ملل را به مخالفت شورای نظامی حاکم با هرگونه راهکار مسالمت‌آمیز برای حل بحران این کشور نسبت داد.

السلیک در گفت‌وگو با الحره اظهار داشت: هرگونه ابتکار عمل سازمان ملل یا راهکار مسالمت‌آمیز بر پایان دادن به کودتاها، لغو اقدامات اضطراری که ارتش اتخاذ می‌کند و نیز بازگشت قدرت به غیرنظامیان تصریح خواهد کرد اما عده ای با این موارد مخالف هستند.

مشاور رسانه‌ای نخست‌وزیر پیشین سودان ادامه داد: اقدامات و تحرکات نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور سودان برای نزدیک‌سازی دیدگاه‌های طرف‌های مختلف سیاسی در کشور است.

وی تاکید کرد موضع سختگیرانه و افراطی منجر به پیچیده‌تر شدن امور خواهد شد و ارتش را در برابر مردم سودان قرار خواهد داد که خواهان دموکراسی و انتقال قدرت به غیرنظامیان هستند.

در مقابل، سرلشکر عبدالهادی عبدالباسط، تحلیلگر امور سیاسی اظهار داشت:اغلب شخصیت‌های ملی در سودان مخالف حضور هیات سازمان ملل و نماینده دبیرکل این سازمان در کشور هستند زیرا این افراد بنا به درخواست عبدالله حمدوک، نخست وزیر پیشین و بدون خواست مردم به سودان آمده اند.

عبدالباسط به الحره گفت: این امر در تظاهرات گسترده‌ای که در برابر مقر هیات سازمان برگزار و خواستار خروج این هیات از کشور شد، روشن است.

وی در توضیح دلیل مخالفت با تحرکات سازمان ملل گفت: تشدید این تحرکات به پیچیده‌تر شدن صحنه سیاسی سودان می انجامد و هیچ راهکاری ارائه نمیدهد.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ دو = 7