♦ اگر خوی استکبار کنار گذاشته شود خواهان صلحیم

به گزارش سلام نیوز عضو شورای عالی سیاسی یمن گفت: واشنگتن می‌خواهد جنگ عربستان و امارات علیه یمن را متوقف کند و این همان چیزی است که ما منتظر آن هستیم.

«محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن روز شنبه در گفت وگو با شبکه «المیادین» اعلام کرد: واشنگتن می‌خواهد جنگ عربستان و امارات علیه یمن را متوقف کند و این همان چیزی است که ما منتظر آن هستیم. آنچه رئیس جمهور آمریکا گفته است در حد حرف است و ما منتظر توقف جنگ و رفع محاصره هستیم.

وی با اشاره به اینکه پایان دادن به جنگ یمن یکی از وعده‌های انتخاباتی بایدن بوده است، افزود: چنانچه رئیس جمهوری آمریکا نتواند این وعده خود را عملیاتی کند و یا آن را نادیده بگیرد، اعتماد آمریکایی‌هایی که به او رای داده‌اند را از دست خواهد داد.

عضو شورای عالی سیاسی یمن با بیان اینکه ما با صلح مخالف نیستیم اظهار داشت: اگر خوی استکبار کنار گذاشته شود، می‌توان تمام امور را در حین مذاکرات صلح، حل کرد. ما تاکنون هیچ تماسی با آمریکا نداشته‌ایم. چنانچه تماس برقرار شود موضوع را بررسی خواهیم کرد.

الحوثی گفت که بایدن در دوران کارزار انتخاباتی خود توقف جنگ یمن را وعده داد و او می‌خواهد سیاست آمریکا را پس از دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق بازسازی کند. اگر بایدن به این وعده عمل نکند و آن را نقض کند، اعتماد رای دهندگان آمریکایی را از دست خواهد داد و این چیزی نیست که آن‌را بخواهد.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 − دو =