«ایران از پس هزاره ها»با کشفیات باستان شناسی به نمایش در می آید

کاوش های باستان شناسی و باستان شناسان شاخص ایرانی در مستند «ایران از پس هزاره ها» به مخاطبان شبکه سحر در شبه قاره هند و پاکستان معرفی می شود.

گزارش: رضا اصلان پور

به گزارش سلام نیوز به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، میراث فرهنگی و آثار باستانی 28 استان در « ایران از پس هزاره ها» از زبان برجسته ترین کاوش گران ایرانی و خارجی در مستند «ایران از پس هزاره ها» تشریح می شود.
در این مستند رویدادها و وقایع تاریخی و فرهنگی در مناطق مختلف ایران زمین با توجه به موقعیت جغرافیایی و نیازهای اقتصادی مردمان آن زمان با حضور کارشناسان تاریخ و باستان شناسی بررسی خواهد شد.
لرستان، تپه های مارلیک، تخت جمشید و منطقه شوش، دشت لوت، خطوط بابلی و میخی، زيويه، دره شهر و … از جمله آثار باستانی ایرانی است که معرفی خواهد شد.
دكتر يوسف مجيد زاده، منصور سيد سجادي، صادق ملك شهميرزاده، عبدالمجيد ارفعي، رجب علي لباف خانيكي و … از جمله کارشناسانی هستند که در این مستند با آنان گفت و گو شده است.
مستند گزارشی « ایران از پس هزاره ها» به تهیه کنندگی و کارگردانی پژمان مظاهری پور، تولید شبکه مستند بوده و توسط فرید ارس خوانی به اردو زبانگردانی شده است.
14 شهریور ساعت 19 به وقت تهران به مدت 28 دقیقه زمان پخش این مستند است.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نُه − = 2