ایران در رتبه 16 علمی جهان

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از صدا و سیما حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت : با توجه به تلاش و زحمات دلسوزانه جوانان و مسئولان کشور رتبه ۱۶ علمی دنیا از بین ۲۰۰ کشور جهان به ایران اختصاص یافته است.

وی در آیین رونمایی از نشان جدید بنیاد فرهنگی البرز افزود: بنیاد فرهنگی البرز یک مجموعه علمی و فرهنگی و از شعب وقف است که با نیت افراد خیراندیش شکل گرفته است.

ایشان با بیان اینکه برای توسعه و گسترش علم و دانش در کشور با بیش از ۳۰۰ مجموعه دانش بنیان قرارداد و تفاهم‌نامه داریم، تصریح کرد: باید دست در دست هم نهاده و به دنبال افزایش شتاب علمی کشور در سطح دنیا باشیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه سعی و تاکید ما انجام درست و کمال نیت واقفین است، گفت: باید با تعامل هرچه بیشتر با مجموعه‌ای دانش بنیان، به فکر توسعه همه جانبه علمی کشور در همه عرصه‌ها باشیم.

مدیر عامل بنیاد فرهنگی البرز نیز در این آیین با بیان گوشه‌ای از تاریخچه بنیاد فرهنگی البرز و اهداف شکل‌گیری آن گفت: همایش نخبگان علمی کشور با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خردادماه سال ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

حیدر ارشدی با بیان اینکه تاکنون چندین همایش علمی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شده، گفت: بنیاد فرهنگی البرز از ۵۸ سال پیش تاکنون بدون دریافت هیچ گونه کمک مالی از خیرین و نهاد‌های دولتی با هدف توسعه و ترغیب علم و دانش فعالیت خود را آغاز کرده و این روند همچنان ادامه دارد.

در پایان این مراسم که با حضور برخی مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سازمان اوقاف و امور خیریه و دیگر مسئولان برگزار شد از نشان جدید بنیاد فرهنگی البرز رونمایی شد.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 + نُه =