ایرلند “الحاق اسرائیل به سرزمین های فلسطین و تصاحب اراضی آن ها” را محکوم کرد

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از رویترز ، پارلمان ایرلند قطعنامه ای کم سابقه برای یک کشور عضو اتحادیه اروپا تصویب کرد و سیاست های دنبال شده توسط اسرائیل علیه سرزمین های اشغالی فلسطین را محکوم کرد.

در رأی گیری که اواخر روز چهارشنبه در مجلس عوام پارلمان ایرلند برگزار شد ، احزاب مخالف و حامی دولت ایرلند به طور یکسان حمایت خود را از قانون جدید اعلام کردند که الحاق فاکتورهای اسرائیل به سرزمین های فلسطین را محکوم می کند.

بدین ترتیب ایرلند اولین کشوری در اتحادیه اروپا است که به طور رسمی این عبارت را علیه اسرائیل به کار برد.

وزیر امور خارجه ایرلند در سخنرانی خود در برابر نمایندگان پارلمان ، نتایج رأی گیری را “نشانه روشنی از عمق احساسات در تمام ایرلند برای مردم فلسطین توصیف کرد و تأکید کرد که دولت کشورش به دلیل برخورد نابرابر با فلسطین از این حرکت جدید حمایت می کند. 

وی ادامه داد: دامنه ، سرعت و ماهیت استراتژیک اقدامات اسرائیل برای گسترش شهرک ها و اسکان صهیونیستها و اهداف پشت سر آن ما را در موقعیتی قرار داده است که باید صریح در مورد آنچه واقعاً می گذرد صحبت کنیم.

وزیر با تأکید بر جدیت خود و مجلس در این زمینه گفت: ما اولین کشور در اتحادیه اروپا هستیم که این کار را انجام می دهیم و این البته بیانگر نگرانی عمیق ما در مورد هدف و تأثیر این اقدامات است.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


شش − = 4