باقری: اگر کشوری بخواهد در جهان پرچم حقوق بشر را بلند کند، باید زیر پرچم فلسطین باشد

♦به گزارش سلام نیوز دکتر «علی باقری‌کنی» دبیر ستاد حقوق بشر ایران امروز چهارشنبه در نشست مشترک با سفرای مقیم تهران و نمایندگان مجلس در حاشیه نمایشگاه “فلسطین تنها نیست” روز قدس را نماد صف‌آرایی دو جبهه خیر و شر در دنیا دانست.

دبیر ستاد حقوق بشر گفت: اگر کشوری بخواهد در جهان پرچم حقوق بشر را بلند کند باید زیر پرچم فلسطین این کار را انجام دهد.موضوع فلسطین برجسته‌ترین، بارزترین و شاخص‌ترین موضوع حقوق بشری در جهان است.

ایشان تاکید کرد: اگر کسی یا کشوری یا سازمانی بخواهد در جهان پرچم حقوق بشر را بلند کند باید زیر پرچم فلسطین این کار را انجام دهد. برهمین اساس ما روز قدس را صرفاً روز حمایت از مردم فلسطین نمی‌دانیم بلکه روز حمایت از مردم فلسطین و روز حمایت از همه مظلومان جهان می‌دانیم.

وی ضمن برشمردن نقش مستقیم آمریکا و اروپا در نقض مکرر حقوق انسانی و حمایت از این جنایات در فلسطین اذعان داشت: نمایشگاه زنده و دائمی گسترده‌ترین نقض حقوق بشر در جهان است که عامل آن رژیم صهیونیستی است اما طراح و حامی و پشتیبان آن رژیم آمریکا و کشورهای اروپایی هستند. اگر می‌خواهیم معیاری برای تشخیص حامیان و طرفداران واقعی حقوق بشر داشته باشیم باید به نوع سیاست و برنامه و مواضع آن کشور نسبت به موضعش در حمایت از فلسطین بنگریم. روز قدس نماد حمایت از مظلوم و مقابله با ظالم است و باید در طول سال نیز برای این نماد بروز و ظهور عینی داشته باشیم. از همه سفرا و دیپلمات های کشورهای دوست انتظار دارم همکاری برای مقابله با ظالم و دفاع از مظلوم را در تمامی عرصه‌ها شکل عینی ببخشیم .

الهیان:ایران اسلامی در دفاع از مظلومان همچنان ایستاده است

همچنین در ادامه دکتر «زهره الهیان» رئیس کمیته حقوق بشر مجلس در این رابطه اظهار داشت: پیام این مسابقه بین‌المللی به جهانیان این است که ایران اسلامی همچنان در دفاع از ملت مظلوم فلسطین ایستاده و در این راستا از ابزار هنر هم برای مخابره پیام ملت فلسطین به جهان استفاده می‌کند.ملت فلسطین از اساسی‌ترین حقوق خود در طول سالیان گذشته محروم شدند و امروز حتی از تعیین سرنوشت خود محروم هستند. ما در مجلس شورای اسلامی در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه و کمیته حقوق بشر مجلس تلاش داریم دیپلماسی پارلمانی را برای احقاق حقوق مردم فلسطین احیا کنیم.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ هشت = 14