با انقضاء تاریخ خروج آمریکا از افغانستان، طالبان حملات گسترده ای را انجام دادند

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از رویترز، پس از انقضا تاریخ خروج آمریکا از افغانستان “طالبان” حمله گسترده ای را انجام دادند . مقامات و ساکنان افغانستان امروز سه شنبه گزارش دادند که آنها به حمله گسترده ای که جنبش “طالبان” در 24 ساعت گذشته در استان هلمند ، جنوب کشور آغاز کرده است ، پاسخ درخور داده اند.

پس از پایان مهلت خروج نیروهای آمریکایی از این کشور ، شبه نظامیان حملات خود را به سراسر افغانستان آغاز کردند.

« ملا جان » ساکن یکی از حومه های استان هلمند گفت که طوفانی از صدای سلاح های سنگین و انفجارها در شهر و صدای گلوله های سلاح های کوچک وجود دارد.

ملا جان گفت: ما بسیار ترسیدیم و من با تمام اعضای خانواده در گوشه ای از اتاق ماندیم. صدای انفجارها و گلوله ها به گونه ای بود كه انگار پشت دیوارهای ما بودند ؛.خانواده هایی نیز توانسته بودند از شهر خارج شوند.

رئیس شورای ولایتی هلمند«عطاالله افغان» نیز اظهار داشت که “طالبان حمله خود را از روز دوشنبه از چند جهت آغاز کردند و به پاسگاه های ارتش افغانستان در حومه لشکرگاه حمله کردند و تعدادی از آنها را تحت کنترل خود درآوردند.

از سوی دیگر نیروهای امنیتی افغانستان حملات هوایی تدافعی را آغاز کردند و نیروهای ویژه ای را در منطقه مستقر کردند؛ جایی که امکان مقابله با طالبان وجود داشت.

به گفته رویترز امروز جنگ تا ساعت های متمادی ادامه داشت و صدها خانواده آواره شدند.

پیشتر «جو بایدن» رئیس جمهور آمریكا اعلام كرده بود كه تمام نیروهایش تا 11 سپتامبر افغانستان را ترك می كنند. 

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ هفت = 16