برنامه رفیق با موضوع مهاجرت معکوس/ بازگشت پزشک زن ایرانی از ایتالیا برای خدمت به کشور

♦به گزارش سلام نیوز برنامه رفیق با موضوع مهاجرت معکوس هر روز میزبان یک مهاجر ایرانی است که بعد از چند سال مهاجرت به خارج از کشور به دلایل متعدد به ایران بازگشته و کشور خودش را برای ادامه زندگی انتخاب کرده است.

مهمان قسمت یازدهم رفیق “محبوبه حقیقی” بود که از سن حدود ۲۷ سالگی برای تحصیل به ایتالیا مهاجرت کرده و هم اکنون به کشور خود بازگشته و مشغول خدمتگزاری به مردم عزیز ایران است.

از فعالیت‌ها و اقدامات وی می‌شود به فعالیت در درمانگاه های خیریه و دولتی، عضو فعال بسیج جامعه پزشکی، فعالیت در گروه‌های جهادی پزشکی و سرپرست گروه جهادی پزشکی خدیجه الکبری، و پزشک دار الشفای حرم امام رضا علیه السلام اشاره کرد.

او درباره مهاجرت خود می گوید من قوی و از موضع قدرت مهاجرت را انتخاب کردم نه از روی وادادگی و خودباختگی در برابر فرهنگ غرب.
از ابتدا تصمیم داشتم با حجاب کامل و با پشتوانه و ارزش های دینی و ملی چند هزارساله کشورم به ایتالیا مهاجرت کنم.
گرچه پس از مهاجرت با مشکلاتی روبه‌رو شدم.
در شهری که در ایتالیا سکونت داشتیم من دومین بانوی باحجاب بودم که اولین نفر یک خانم خانه دار و بی سواد از کشورهای همسایه هند بود و طبق سنت خود حجابش را حفظ کرده بود اما برای دیگران قابل پذیرش نبود که من در کسوت یک بانوی پزشک و تحصیلکرده حجاب داشته باشم.
آنجا حتی توسط هموطنان ایرانی که با من همزبان و هم کیش بودند طرد می شدم. چرا که با آنان همفکر و هم عقیده نبودم و خیلی احساس تنهایی می کردم.
او در اوامه گفت: نهایتا همه همکاران، همکلاسی ها و اساتید ایتالیایی در دانشگاه ایتالیا، من را اینگونه پذیرفتند و حتی احترام بسیار زیادی برای من قائل شده و وقتی من در جمع شان حضور پیدا می کردم هر صحبتی را مطرح نمی کردند.

او به تلخ ترین و در عین حال شیرین ترین خاطرات زندگی خود در ایتالیا اشاره کرد و گفت با این که در امتحان بورسیه تخصص رشته مغز و اعصاب 7 نفر را بیشتر قبول نمی کردند من به سختی توانستم رتبه سوم را کسب کنم اما چون از کشور جهان سوم بودم هر کاری کردند تا این بورسیه را از من بگیرند اما نهایتاً با وجود خدا که بهترین و بزرگترین رفیق من در ایام تنهایی و غربت بود توانستم این بورسیه را بعد از هشت ماه تاخیر بگیرم.

“محبوبه حقیقی” در ادامه گفت حتی بعد از گرفتن تخصص و مشغول شدن در رشته تحصیلی خودم در ایتالیا و سر و کار داشتن با بیمار های سالمند همگی آنها مرا بسیار دوست داشتند و ارتباط خاصی با من برقرار می کردند و حتی لقب “مدونای اسلام” (حضرت مریم اسلام) را به من می دادند و برای من هدیه می آوردند.
اما نهایتاً تصمیم گرفتم که به کشور خود بازگشته و به هم وطنان عزیز ایرانی خودم خدمت کنم.

برنامه رفیق ویژه افطار به تهیه کنندگی “محمدحسن حیدری” و با اجرای “برنا خورشیدی” که خود از مهاجران کشور ترکیه به ایران است هر روز ساعت19 روی آنتن شبکه امید می رود.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 − = دو