برگزاری اجلاس چهارجانبه در کاخ سفید و نفوذ آمریکا درهند

انعقاد پیمان نظامی در اجلاس چهار جانبه در کاخ سفید و موضوع اخراج پنج هزار مسلمانان از هند در این برنامه از «شبه قاره» ( The Subcontinent)، تولید شبکه پرس تی وی، از کانال اردوی شبکه سحر، بررسی خواهد شد.

گزارش: آیات زین الدین

به گزارش سلام نیوز از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، «شبه قاره» در این برنامه به تحلیل دو موضوع از جمله دلایل علاقمندی حضور آمریکا در هند و اقیانوس آرام و نیز اخراج مسلمانان هند در پی اقدام اخیر دولت هندوستان از این کشور با حضور په په اسکوبار، نویسنده و تحلیلگر مسائل ژئوپلیتیک و شعیب دانیال، روزنامه‌نگار مقیم دهلی‌نو، خواهد پرداخت.
اهداف برگزاری اجلاس چهارجانبه در کاخ سفید با حضور آمریکا، هند، استرالیا و ژاپن و انعقاد پیمان نظامی میان چهار کشور، حذف انگلیس و فرانسه از این اجلاس و ایجاد جنگ سرد جدید با چین به عنوان پیامدهای تمایل آمریکا برای نفوذ در هند از مباحث مطروحه در این برنامه خواهد بود.
دلایل تخریب چهار مکان مذهبی و کشته و مجروح شدن تعدادی از مسلمانان در ادامه اقدام اخیر دولت هندوستان در اخراج پنج هزار نفر از مسلمانان استان آسام این کشور و نیز تبعات این اقدام از مباحث دیگری است که شعیب دانیال، روزنامه نگار مقیم دهلی به آن پاسخ خواهد داد.
«شبه قاره» به تهیه کنندگی حسین مهدویان با اجرای مهدی باباگل‌زاده، 13مهرماه ساعت 18 به وقت تهران به مدت 25 دقیقه به زبان اصلی از کانال اردوی شبکه سحر پخش خواهد شد.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


چهار × 6 =