برگزاری نشست گرامیداشت “مارتین لوتر کینگ” در آمریکا

 به مناسبت گرامیداشت “مارتین لوتر کینگ” – فعال مدنی آمریکایی و سخنگو و رئیس جنبش حقوق مدنی آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار – مسجد الفلاح شهر هاردفورد فردا یکشنبه نشست برگزار میکند.

گزارش: آیات زین الدین

در این مراسم امام جماعت این مسجد درباره روابط نژادی از دیدگاه پیامبر اسلام (ص) سخنرانی می کند.

به گفته «ریحان خان» مدیر اجرایی مسجد پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) فرموده اند که هیچ انسانی برتر از دیگری نیست .

خان افزود: در هر بخش از جامعه مسائل خوبی و شایسته ای وجود دارد که باید یاد گرفت و ما به عنوان رهبران دینی به آنها اعتقاد داریم و باید آن مسائل را ترویج و گسترش دهیم.

لازم به ذکر است این رویداد 6 سال است که هر سال ـ به استثنای سال گذشته به دلیل ویروس همه گیر کرونا ـ و با همکاری ادیان مختلف در شهر هارد فورد در ایالت مریلند آمریکا برگزار می شود.

گفتنی است مارتین لوتر کینگ مسئول جنبش مدنی آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار را بسیاری در آمریکا و دیگر نقاط جهانی می شناسند؛ مردی که در سخنرانی معروف خود، «رویایی دارم» در برابر بنای یادبود آبراهام لینکلن در واشنگتن دی سی، بر تساوی حقوق سیاه‌پوستان و سفیدپوستان تاکید کرد. این سخنرانی که از مهم‌ترین و مشهورترین سخنرانی‌ها در تاریخ آمریکا به‌شمار می‌آید، مارتین لوتر کینگ را به‌عنوان قهرمان مبارزه با تبعیض‌نژادی به جهان معرفی کرد.

هر ساله سومین دوشنبه ژانویه برای بزرگداشت وی در آمریکا تعطیلی رسمی است. لوترکینگ یکی از کاریزماتیک ترین و محبوبترین شخصیت های سیاسی تاریخ آمریکاست.

در نهایت مارتین لوتر کینگ در ۴ آوریل ۱۹۶۸ در بالکن بیرون اتاق هتل خود در ممفیس ایالت تنسی توسط افراط گرایی سفیدپوست در یک سوءقصد کشته شد.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


− شش = 3