برگزاری نشست روز شعر و ادب فارسی و بزرگداشت شهریار

نشست گرامیداشت شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد محمدحسین شهریار در فضای مجازی برگزار می‌کند.

گزارش: رضا اصلان پور

به گزارش سلام نیوز به نقل از مجله هنری صبا، انجمن آثار و مفاخر فرهنگی به مناسبت ۲۷ شهریورماه روز شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد محمدحسین شهریار نشست گرامیداشت این روز را با حضور و سخنرانی جمعی از استادان زبان و ادبیات فارسی در فضای مجازی برگزار می‌کند.

در این مراسم که شنبه ۲۷ شهریورماه ۱۴۰۰ از ساعت ۱۴ تا ۱۶ برگزار خواهد شد، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاد دانشگاه تهران، حسن بلخاری قهی رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و استاد دانشگاه تهران، حسن انوری چهره ماندگار و عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی، علی اصغر شعردوست نویسنده، ادیب و سفیر سابق ایران در تاجیکستان، مسرت واجد استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه اسلامی بهاولپور پاکستان و سید علی اصغر میرباقری فرد استاد گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه اصفهان به ایراد سخن خواهند پرداخت.

زبان و ادبیات فارسی به عنوان دومین زبان جهان اسلام و زبان حوزه فرهنگ و تمدن ایرانی همواره مورد عنایت و اعتقاد ایرانیان و مردمان سرزمین های دور و نزدیک بوده و هست. از این رو روز بیست و هفتم شهریور، سالروز درگذشت استاد محمد حسین شهریار شاعر معاصر ایرانی به عنوان روز ملی شعر و ادب فارسی، نامیده شده است.

این برنامه به صورت زنده از صفحات انجمن به نشانی /www.instagram.com/ anjomanasarmafakher۲ ، t.me/anjomanasarmafakher ، www.aparat.com/mafakherefarhangi پخش می‌شود.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + پنج =