بلینکن دوباره توپ را در زمین ایران انداخت!

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از اسپوتنیک ، وزیر خارجه آمریکا بیان داشت که ایران باید تصمیم بگیرد که برای مذاکره با آمریکا در خصوص مشکل هسته ای چه کار باید بکند. انتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در این باره شرح داد.

وی در جلسه کنگره گفت: « فکر می کنم که توپ در زمین آنهاست، باید ببینیم که آیا آنها جدی هستند.»

وی یادآوری کرد که ایران پیشنهاد اتحادیه اروپا برای برگزاری جلسه ۵+۱ با تهران برای بررسی مسئله هسته ای را رد کرده است.

روز یکشنبه، سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران اعلام کرد با توجه به مواضع و اقدامات اخیر آمریکا و سه کشور اروپایی، ایران زمان را برای برگزاری جلسه غیررسمی پیشنهادی توسط هماهنگ کننده اروپایی برجام مناسب نمی داند.

خطیب زاده تاکید کرد: هنوز هیچ تغییری در مواضع و رفتار ایالات متحده صورت نگرفته و دولت بایدن نه تنها سیاست شکست خورده فشار حداکثری ترامپ را کنار نگذاشته، بلکه حتی تعهد خود به اجرای کلیات وظایفش در برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ را اعلام ننموده است.

بلینکن وزیر خارجه آمریکا پیشتر بیان داشته بود که ایالات متحده تحریم ها علیه ایران را تنها پس از بازگشت به برجام کم می کند. روز چهارشنبه انتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در این خصوص توضیح داد.

ایالات متحده قصد دارد تحریم های علیه ایران را کم کند فقط پس از آنکه به اجرای کامل برجام که بحران حول برنامه هسته ای ایران را حل و فصل می کند، برگردد.

وی در کمیته امور خارجه اتاق نمایندگان کنگره آمریکا سخنرانی کرد، این جلسه به اولویت های سیاست خارجی دولت جدید آمریکا به ریاست بایدن اختصاص داشت. نماینده کنگره برد شرمان از بلینکن پرسید که آیا او آماده است تا به قوه قانونگذار آمریکا اطمینان دهد که دولت کنونی کشور تا کم شدن تحریم ها علیه ایران انتظار دارد که پایبندی قابل تایید به برجام توسط تهران را ببینید یا از طریق مذاکرات به سوی پیروی کامل از توافق هسته ای پیش رود. وزیر خارجه آمریکا پاسخ داد: بله.

شرمان همچنین از وزیر خارجه آمریکا پرسید که آیا ممکن است او ضمنانت کند که واشنگتن صرفا برای ترتیب دادن مذاکرات بین مقامات ایالات متحده و ایران به تهران امتیاز نخواهد داد. بلینکن پاسخ داد: بله، می توانم.

در سال 2015، گروه 5+1 شامل کشورهای انگلیس، آلمان، چین، روسیه، ایالات متحده آمریکا، فرانسه و ایران توافق نامه ای را به نام برنامه اقدام جامع مشترک یا به اصطلاح برجام امضا کردند که بر اساس آن تحریم های ایران در ازای محدود کردن برنامه هسته ای لغو می شد.

در ماه مه 2018، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تصمیم گرفت که به طور یکجانبه از این توافق هسته ای خارج شود و تحریم های سخت علیه ایران را بازگردان

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سه + 9 =