بمب گذاری مرگبار در اتوبوسی در افغانستان علی رغم اعلام آتش بس همزمان با عید فطر

♦به گزارش سلام نیوز همزمان با اعلام آتش بس از سوی طالبان در افغانستان ، یک بمب گذاری مرگبار در اتوبوسی در استان جنوبی افغانستان مجدد این کشور را لرزاند و مجدد ظن ها را به احتمال اقدام طالبان علی رغم اعلام صلح فطرانه موقت ، تقویت کرد.

«گل اسلام سیال» سخنگوی والی ولایت زابل گفت که این انفجار در اواخر یکشنبه شب اتفاق افتاد

وی افزود: 25 نفر زخمی شدند که زنان و کودکان نیز در میان آنان بودند و از وضعیت وخیمی برخوردار هستند.

هفته ها پس از اعلام آمریكا مبنی بر عقب نشینی نیروهای خود از افغانستان تا 11 سپتامبر ، خشونت در این كشور به شدت افزایش یافته است.

بمب گذاری در اتوبوس در استان زابل در امتداد شاهراه کابل-قندهار در حالی رخ داد که طالبان اواخر روز یکشنبه اعلام کردند اواخر این هفته آتش بس سه روزه را برای تعطیلات مذهبی عید سعید فطر اعلام می کنند.

پیشنهاد آتش بس در حالی صورت گرفت که ایالات متحده با وجود تلاطم های صلح بین طالبان و دولت افغانستان برای پایان دادن به یک جنگ دهها ساله ، همچنان در بیرون کشیدن 2500 سرباز آخر خود از این کشور تعلل داشته است.

در بیانیه منتشر شده توسط طالبان آمده است:به مجاهدین دستور داده می شود که از روز اول تا سوم عید همه عملیات تهاجمی علیه دشمن را در سراسر کشور متوقف کنند.

این بیانیه افزود: اما اگر در این روزها به شما حمله شد ، آماده باشید تا از خود و قلمرو خود به طور جدی محافظت و دفاع کنید.

  طالبان آتش بس مشابهی را سال گذشته به مناسبت تعطیلات عید فطر اعلام کردند.

«فریدون خوزون» سخنگوی مذاکره کننده ارشد عبدالله عبدالله ، اوایل روز دوشنبه گفت: ما از اعلامیه استقبال می کنیم . جمهوری اسلامی افغانستان نیز آماده است.

این پیشنهاد آتش بس پس از آن جهت صورت گرفت که دولت، طالبان را مسئول حمله روز شنبه در خارج از یک مدرسه دخترانه در دشت برچی ،دانست.

گفتنی است مجموعه ای از انفجارها در خارج از مدرسه روز گذشته باعث کشته شدن بیش از 50 نفر و زخمی شدن بیش از 100 نفر شد. این مرگبارترین حمله در بیش از یک سال گذشته بود. گفتنی است طالبان هنوز درباره این انفجار اعلام موضع نکرده است.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× پنج = 5