بنیاد همیاری‌های بشری ترکیه: ناامنی غذایی در افغانستان افزایش یافته است

مسئول بنیاد همیاری‌های بشری ترکیه در افغانستان با اشاره به نیاز بیش از 18 میلیون نفر از مردم این کشور به کمک‌های بشردوستانه، در خصوص افزایش ناامنی غذایی هشدار داد.

گزارش: آیات زین الدین

به گزارش سلام نیوز، مجاهد قلیچ، مسئول بنیاد همیاری‌های بشری ترکیه (İHH) در افغانستان در گفت‌وگو با خبرنگار «آناتولی» اظهار داشت: زنگ خطر برای میلیون‌ها نفر در افغانستان که نمی‌توانند نیازهای اساسی خود به ویژه مواد اولیه غذایی را برآورده کنند به صدا درآمده است.

وی افزود: متأسفانه وضعیت در افغانستان بسیار نگران کننده است، به ویژه به دلیل درگیری‌های سال‌های اخیر، مردم بسیاری از مناطق این کشور مجبور به مهاجرت شده‌اند. تنها از ژانویه تعداد مهاجران در داخل کشور به 600 هزار نفر رسیده است. در سال‌های اخیر این رقم در کل به 3 میلیون و 500 هزار نفر رسیده است.

مجاهد تصریح کرد: 75 درصد از افراد نیازمند در افغانستان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. آنها برای ادامه زندگی با مشکلات فراوانی روبرو هستند، میزان فقر در سراسر افغانستان افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه مردم افغانستان با مشکل جدی و بحران قحطی مواجه هستند، گفت: مردم افغانستان در تامین نیارهای اولیه به ویژه در زمینه مواد غذایی با مشکلات جدی مواجه هستند، افغانستان حدود 35 میلیون جمعیت دارد که بیش از 18 میلیون نفر از مردم آن نیازمند کمک‌های بشردوستانه هستند.

مجاهد اذعان داشت: از 18 میلیون نفر فوق‌الذکر 14 میلیون نفر دچار کمبود شدید مواد غذایی هستند. 75 درصد از مردم، نیازمند کمک‌های بشردوستانه هستند، زمستان در راه است و این تعداد افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به مسدود شدن پول فغانستان در خارج از کشور گفت: این مسئله باعث بالا رفتن قیمت‌ها و دشواری مردم در امرار معاش شده است.

مجاهد با اشاره به اینکه بخش بهداشت در افغانستان نیز تحت تأثیر قرار گرفته، افزود: بیمارستان های اینجا حتی تجهیزات پزشکی ساده ندارند. بخش بهداشت در افغانستان در سالهای گذشته نیز وضعیت خوبی نداشت. بسیاری از بیمارستان‌ها به کمک های بین‌المللی محتاج و وابسته هستند.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سه × = 24