سازمان بهداشت جهانی از شیوع کرونای هندی ابراز نگرانی کرد

♦به گزارش سلام نیوز سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد ویروس جهش یافته کرونا در هند در بسیاری از کشورها از جمله 4 کشور عربی دیده شده است و این برای جهان یک هشدار نگران کنننده است که اگر مراقبت جدی صورت نگیرد به یک فاجعه انسانی بی سابقه بدل خواهد شد. 

08:13:18

این سازمان تاکید کرد: ویروس جهش یافته کرونای هندی چنانچه با مقابله عاجل کنترل نشود بشر را در وضعیت نگران کننده ای قرار خواهد داد و این یعنی کشورهای جهان فرای برنامه های واکسن باید یک برنامه جدی را دنبال کنند.

در بیانیه این سازمان تاکید شده است: نتایج نشان داده است “واکسنهای چینی” به ویژه Sinovac “که در مصر نیز تولید می شود، از سایر واکسن های موجود در میدان کویید 10 از نوع هندی موثرتر است.

در ادامه افزوده شده است: “پس از آنكه ویروس کرونا، بحرانی در سیستم های بهداشتی ایجاد كرد ، و وقتی رئیس سازمان بهداشت جهانی هشدار داد ، جهان باید آماده هرگونه خطری در آینده شبیه بیماری همه گیر كرونا باشد، شاید پنین روزی را پیش بینی می کرد که ادغام ویروس کرونا با ویروس دیگری در هند به طرز عجیبی یک مشکل بزرگتر برای بشریت ایجاد کند.

  این بیانیه تاکید کرد : از همه کشورها جهت مقابله با کرونا جهت کنترل جهش و کشندگی این بیماری درخواست همکاری نموده و تاکید می شود تا تزریق عادلانع واکسن در جهان نباشد روزی نخواهد آمد که خبری از کرونا نباشد.

این بیاینه از کشورهای دارنده واکسن درخواست کرد برای حفظ جان مردم خود حتما با کواکس جهت کمک به توزیع عادلانه واکسن همکار کنند چراکه شیوع یک مساله جهانی است و نه مرزی.

بیشتر بخوانید:کشف نوع جدید ویروس کرونا از منبعی ناشناخته در برزیل

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


− پنج = 1