بیانیه احزاب یمن:صلح مستلزم توقفِ تجاوز و رفعِ حصر است

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از المسیره ، احزاب و شخصیت های سیاسی در یمن ابراز داشتند: صلح مستلزم توقف تجاوز ، رفع حصر و خروج نیروهای خارجی از یمن است . ملتهای مسلمان ، بی عدالتی علیه مردم یمن را رد و تقبیح كنند.

 

یمن امروز چهارشنبه طی بیانیه نهایی ، تأیید کرد که صلح با کشورهای متجاوز نیاز به پایان یافتن تجاوزات آنها ، رفع محاصره و عقب نشینی تمام نیروهای خارجی حاضر در سرزمین های یمن دارد.

در بیانیه پایانی این مراسم که در صنعا ، پایتخت یمن برگزار شد ، آمده است: روز ملی مقاومت ، روزی برای پیروزی و حرکت رو به جلو به سوی ایجاد یک کشور قدرتمند و توانمند یمنی است که مناسب مردم یمن و فداکاری های آنها باشد؛ این مساله اهمیت زیادی برای شکوه و سربلندی یمن دارند.

وی به توسعه توانایی های نظامی و پیروزی های میدانی اشاره کرد و یاد ارتش و کمیته های مردمی که برای دفاع از حاکمیت و استقلال یمن از خون خود گدشتند گرامی داشت و ارج نهاد.

احزاب و شخصیت های سیاسی و اجتماعی پروژه های  تقسیم یمن و تحمیل قلدری بر آن را تحت هر پوششی به صورت متفق القول رد کردند. 

اهمیت خودکفایی، مقاومت و حفظ وحدت داخلی در مسیر پیش رو

وی بر اهمیت هدایت دولت ، مردم ، موسسات و احزاب به سمت خودكفایی در همه زمینه ها و در همه سطوح و نیز تقویت جبهه داخلی و تأمین جبهه ها با پول و سربازان تأكید كرد.

وی همچنین دوباره بر راه حل جامع برای پایان دادن به جنگ علیه جمهوری اسلامی یمن ، همانطور که پیشتر به نماینده سازمان ملل در آوریل 2020 تأکید کرده بود ، اشاه کرد وگفت : تقابل نظامی با کشورهای ائتلاف تجاوز است و نه با یک حزب یا احزاب یمنی.

مسائل بشر دوستانه نباید با مسائل سیاسی و نظامی گره بخورد

وی سیاست زدگی در مسائل بشردوستانه را مورد انتقاد قرار داد و بر جدا كردن مسائل و کمکهای انسان دوستانه از مسیر سیاسی و نظامی تأكید كرد و خواستار باز كردن فرودگاه ها و بنادر و اجازه ورود مشتقات نفتی  و دارو و غذا شد و اذهان داشت که این از موضوعات اساسی است كه به هیچ وجه نباید با مسائل سیاسی مرتبط باشد.

در بیانیه پایانی تاکید شد که فریب خوردگان به صفوف ملی بازگردند و تأکید کرد که متجاوزان و مزدوران  کسانی هستند که مردم یمن را محاصره می کنند و از تحویل حقوق و ورود مشتقات جلوگیری می کنند و آنها باید مسئولیت اقدامات خود را به دوش بکشند و خسارت دهند.

صلح مستلزم پایان دادن به تجاوزات است/بی عدالتی علیه یمن تقبیح شود

وی بار دیگر تأكید كرد كه صلح با كشورهای متجاوز مستلزم پایان دادن به تجاوزات ، رفع محاصره یمن، عقب نشینی تمام نیروهای خارجی حاضر در سرزمینها ، جزایر ، آبها و حریم هوایی یمن و تعهد برای جبران خسارت به مردم یمن و بازسازی آنچه آنها نابود كرده اند ، می باشد.

  وی تأکید کرد که ورود مشتقات نفتی ، مواد غذایی و مواد پزشکی و مواد اولیه برای مردم یمن یک نیاز انسانی و قانونی است و ما رسیدن به آن را تحت هیچ شرایط نظامی و سیاسی و زورگویی نمی پذیریم.

احزاب و شخصیت های سیاسی و اجتماعی نظر مساعد خود را در گفت وگوهای یمنی ابراز داشتند و بر تحقق ثبات سیاسی داخلی تاکید کردند و خواستار متوقف کردن هرگونه تقابل نظامی با ثبات ملی ، حاکمیت ، وحدت ، تمامیت ارضی و استقلال یمن شدند .

این بیانیه بار دیگر از ملتهای عرب یا مسلمان ، ملتها ، احزاب ، علما و اندیشمندان آن دعوت كرد تا بی عدالتی علیه مردم یمن را رد و تقبیح كنند و بر موضع مردم یمن در مورد مسائل عادلانه تاکید کنند. همچنین با محکوم کردن عادی سازی و برقراری روابط با موجودیت غاصب صهیونیست ، این خیانت به ملت های مسلمان زیر سوال رود و در آن تجدید نظر شود.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 + پنج =