خونین‌ ترین‌ روز در میانمار/ بیانیه‌اعتراضی‌وزاری‌خارجه‌چندکشوربه‌مثلث‌ِفساد،زورو‌خون

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از reuters افسر ارشد ده تن از وزاری خارجه کشورهای جهان قرار است فساد ، جنایات غیر انسانی و کشتار مردم و استفاده مرگبار از زور توسط کودتاچیان میانمار را محکوم کنند .

این افسران ارتش این کشور را به علت حمله وحشیانه به مردم و شکایات مردمی از آنان  فاقد اعتبار عمومی دانستند.

رویترز خبر از بیانیه مشترک و کم سابقه ای می دهد که  ارشدترین فرماندهان نظامی کشورهای جهان ، از جمله آسیا، اروپا و آمریکا به صورت متحد علیه یک کشور  تدوین می کنند و خواهان اتمام این جنایات می شوند.

این بیانیه پس از گزارش های خبری و شاهدان میدانی تهیه شده است که از قتل های عجیب و شلیک مستقیم به سر قربانیان خبر می دهد. بر اساس این گزارش ها نیروهای امنیتی میانمار فقط در روز شنبه 114 نفر از جمله برخی از کودکان را کشته اند، این روز به “خونین ترین روز سرکوب معترضان به کودتا” از زمان کودتای نظامی ماه گذشته  تاکنون لقب گرفته است.

در پیش نویس بیانیه آمده است: ما به عنوان وزرای دفاع کشورهای خود، استفاده از نیروی کشنده علیه افراد غیرمسلح توسط ارتش میانمار را محکوم می کنیم.

این بیانیه به امضای 12 وزیر دفاع از استرالیا ، کانادا ، دانمارک ، آلمان ، یونان ، ایتالیا ، ژاپن ، هلند ، نیوزیلند ، کره جنوبی ، انگلستان و ایالات متحده رسید.

دیپلمات های این کشورها قبلاً خونریزی ارتش میانمار را محکوم کرده اند و این بیانیه به صورت واحد نمادین و جهت قدرت اعمال و تحریم این کشور است.

*بی اعتنایی کودتاچیان به اعتراض های جامعه جهانی

ارتش میانمار تاکنون چنین انتقادهایی از سرکوب خشونت آمیز مخالفان را نادیده گرفته و بدان بی توجهی نموده است.

ناگفته نماند پیش نویس بیانیه مذکور صریحاً کودتای 1 فوریه را که دولت آنگ سان سوچی را سرنگون کرد ، محکوم نکرد ؛بلکه به بیان این نکته بسنده کرد که یک ارتش حرفه ای باید از استانداردهای بین المللی پیروی کند و بداند که مسئول محافظت از مردم است و باید به آنها خدمت کند.

در این گزارش آمده است که ارتش میانمار باید خشونت علیه مردم را متوقف کند و برای جبران آسیبی که به مردم میانمار زده است، تلاش کند.

این درحالی است که ارتش میانمار گفته است از این رو قدرت را به دست گرفت که انتخابات نوامبر که منجر به پیروزی حزب سوچی شد، تقلبی بود . ادعایی که کمیسیون انتخابات این کشور رد کرد.

سوچی در بازداشت و در مکانی نامعلوم به سر می برد و بسیاری دیگر از شخصیت های حزب ملی نیز در بازداشت هستند.

گفتنی است  در روز شنبه که سالگرد آغاز مقاومت در برابر اشغال ژاپن در سال 1945 در این کشور است ، تعداد غیرنظامیان کشته و زخمی شده از زمان کودتا تا به امروز بیش از 440 نفر عنوان شد.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


هشت + 3 =