بیت‌المقدس همچنان در التهاب؛ جوانان فلسطینی ابتکار عمل را به دست گرفتند

♦به گزارش سلام نیوز در حالی که گفته می‌شود دادگاه عالی رژیم صهیونیستی پس از دریافت موضع مشاور قضایی کابینه این رژیم به زودی نشست بررسی پرونده کوچ اجباری فلسطینی‌ها از محله الشیخ جراح در قدس اشغالی را برگزار خواهد کرد، جوانان فلسطینی خواستار ایجاد یک زنجیره انسانی در اطراف این محله برای جلوگیری از مصادره آن شدند.

بنا بر گزارش فارس همزمان اعتراض‌ها و تظاهرات‌ها علیه تجاوزهای شهرک‌نشینان و رژیم صهیونیستی در شهرک‌های السلوان و الطور نیز در حال برگزاری است و جوانان فلسطینی خواستار برگزاری تظاهرات وتجمع اعتراضی در روز شنبه آتی در حمایت از شهرک السلوان شدند.

فعالان و جنبش‌های فلسطینی در اراضی اشغالی ۴۸ نیز درباره احتمال برگزاری «راهپیمایی پرچم» در روز پنج‌شنبه آتی در قدس اشغالی با وجود اعلام به تعویق افتادن آن تا روز سه‌شنبه آینده، هشدار دادند و خواستار حضور پر شور ساکنان این منطقه اشغالی در مسجد الاقصی برای ادای نماز و اعتکاف برای جلوگیری از برنامه‌ها و نقشه‌های شهرک‌نشینان شدند.

تصمیم جدید دادگاه عالی رژیم صهیونیستی درباره پرونده الشیخ جراح

پایگاه خبری «عربی ۲۱» طی گزارشی نوشت که دادگاه عالی رژیم صهیونیستی، ‌عصر دیروز (سه‌شنبه – ۸ ژوئن)، تصمیم گرفت که جلسه رسیدگی به پرونده اخراج خانواده‌های فلسطینی از خانه‌هایشان در محله شیخ جراح در قدس اشغالی را  تا ۲۰ ژوئیه آتی برگزار کند. این در حالی است که محله سلوان و شهرک الطور همچنان شاهد درگیری‌های خشونت‌بار میان اشغالگران و فلسطینیان است.

رسانه‌های عبری گزارش دادند که موعدی را که دادگاه عالی مشخص کرده، پیش از تعطیلات تابستانی دادگاه‌ها که از ۲۱ ژوئیه آتی آغاز می‌شود، است.

مشاور قضایی دولت رژیم صهیونیستی نیز ادعا کرد که وضعیت قانونی به نفع خانواده‌های فلسطینی نیست و نمی‌توان از تخلیه منازل آنها جلوگیری کرد.

دادگاه عالی رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد: «با دریافت موضع مشاور قضایی دولت، نحوه ازسرگیری رسیدگی به دادخواست ارسالی در این زمینه را بررسی خواهیم کرد».

این دادگاه اعلام کرد که صدور حکم درباره این پرونده و دادخواست ارائه شده از سوی خانواده‌های فلسطینی علیه موضوع تخلیه منازلشان در ماه گذشته، تا دریافت و بررسی نظر مشاور قضایی دولت رژیم صهیونیستی به تاخیر افتاده بود.

پس از آن‌که دادسرا و دادگاه مرکزی رژیم صهیونیستی حکم تخلیه منازل شماری از خانواده‌های فلسطینی در محله الشیخ جراح را صادر کرد، چهار خانواده فلسطینی از این محله، دادخواستی علیه این حکم را به دادگاه عالی اسرائیل ارائه کردند.

ماه گذشته، دادگاه عالی رژیم صهیونیستی صدور حکم در خصوص تخلیه منازل الشیخ جراح را تحت فشار تنش‌های موجود و هشدارهای گروه‌های مقاومت به تعویق انداخت و به مشاور قضایی دولت صهیونیست تا هشتم ژوئن مهلت داد تا موضوع کوچ اجباری بیش از 70 فلسطینی در این محله را بررسی و نظر خود را اعلام کمد.

تاکنون اشغالگران، ۲۸ خانواده فلسطینی در الشیخ جراح را به کوچ اجباری و تحویل منازلشان به جمعیت‌های شهرک‌نشینی تهدید کرده‌اند.

دوشنبه پیش «افیحای مندلبلیت» مشاور قضایی کابینه رژیم صهیونیستی تأکید کرد که کابینه در قضیه کوچاندن خانواده‌های فلسطینی از شیخ جراح دخالت نخواهد کرد و دادگاه عالی رژیم صهیونیستی بزودی درباره محله شیخ جراح رأی صادر می‌کند.

ایجاد زنجیره انسانی در اطراف محله الشیخ جراح

سازمان‌های شهرک‌نشینی خواستار اخراج فلسطینی‌ها از این منازل هستند با این ادعا که اراضی که خانه‌های این فلسطینی‌ها در آنها ساخته شده، پیش از سال ۱۹۴۸ متعلق به یهودیان بوده و این امری است که فلسطینی‌ها آن را رد می‌کنند و دو طرف بر سر این موضوع از سالهای دهه ۹۰ با یکدیگر درگیر هستند.

در چنین شرایطی، شماری از جوانان فلسطینی ساکن قدس در طرحی ابتکاری خواستار ایجاد یک زنجیره انسانی پیرامون محله الشیخ جراح در روز پنج‌شنبه  (فردا ۱۰ ژوئن) شدند. در فراخوان این جوانان که با شعار «حاصر حصارک» (محاصره خود را محاصره کنید)، در شبکه‌های اجتماعی در حال دست به دست شدن است، آمده است که این زنجیره انسانی از ساعت ۱۸:۰۰ از ورودی الشیخ جراح آغاز می‌شود و کل محیط این محله را دربرخواهد گرفت و هدف از آن بالا بردن صدای اهالی قدس و فلسطین است.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


دو + 3 =