بیت کوین؛ دوباره در سراشیبی!

♦به گزارش سلام نیوز سقوط ۱۷ درصدی قیمت بیت کوین طی روز گذشته باعث لیکویید شدن ۵.۶۴ میلیارد دلار موقعیت معاملاتی در پلتفرم‌های مشتقه (بازار آتی و اختیار) شد. معامله‌گران در این موقعیت‌ها با استفاده از اهرم (قرض‌گرفتن پول از صرافی) روی افزایش قیمت بیت کوین شرط‌بندی کرده‌ بودند!

سی‌ان‌بی‌سی نوشت: اندکی پس از اعلام حمایت جک دورسی – مدیرعامل توییتر از بازار ارزهای دیجیتالی – گروه مالی اسکویر که بازوی سرمایه گذاری شرکت دورسی محسوب می شود ۱۷۰ میلیون دلار دیگر به دارایی های خود در بازار ارزهای دیجیتالی افزوده است. اسکویر در سرمایه گذاری جدید خود ۳۳۱۸ عدد بیتکوین خرید تا دارایی های خود در بازار ارزهای دیجیتالی را به پنج درصد کل وجوه نقدشونده تبدیل کند.

 پژوهشکده پولی و بانکی نیز روز گذشته تاکید کرد:صدای انتقادات نسبت به نظارت کم بر بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتالی بیش از پیش بلند شده است. پس از آنکه کریستین لاگارد- رییس بانک مرکزی اروپا بیتکوین را ابزاری برای پولشویی و انجام اعمال مجرمانه خواند، ژانت یلن- گزینه تصدی وزارت خزانه داری آمریکا نیز خواهان نظارت بر بازار رمزارزها با هدف جلوگیری از جرایمی نظیر پولشویی شده است.

از سوی دیگر بیش از ۹۰ درصد پاسخ دهندگان نظرسنجی دویچه بانک از حباب بالای قیمتی این رمزارز ابراز نگرانی کرده اند.

ارزهای دیجیتالی کماکان با نوسان بالایی در حال معامله هستند و در این بین ارز دیجیتالی اتریوم که دومین بازار بزرگ رمزارز ها پس از بیتکوین محسوب می شود نیز روز نوزدهم ژانویه با ثبت رقم ۱۴۳۴ دلار به رکورد تازه ای در این زمینه دست پیدا کرد.

هشدارها نسبت به وجود حباب در بازار ارزهای دیجیتالی کماکان به قوت خود باقی مانده است. بیل گیتس – بنیانگذار گروه مایکروسافت – که پیشتر گفته بود نه بیتکوین دارد و نه راجع به آن اظهار نظر می کند، به سرمایه گذاران هشدار داده است که اگر ثروتشان کمتر از ایلان ماسک است باید نسبت به ریسک های سرمایه گذاری در بازار بیتکوین بسیار هوشیار باشند. ایلان ماسک هنوز به این کنایه بیل گیتس پاسخی نداده اما خود وی چند وقت پیش گفته بود از نظر وی قیمت بیتکوین و اتریوم بیشتر از چیزی است که باید باشد.

روز بیست و دوم فوریه شاهد ثبت یک رکورد تازه در ارزش بیتکوین بود و این ارز از قله ۵۸ هزار دلاری خود تا کف ۴۷ هزار دلاری ریزش کرد. این ریزش که سنگین ترین ریزش روزانه بیتکوین هم بود به سرعت سایر ارزها را هم با ریزش سنگین مواجه کرد. آخرین بار در ۱۱ ژانویه ارزش بیتکوین دچار ریزش شدید شده بود.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۱۵۲۰ میلیارد دلار برآورد می شود که این رقم نسبت به روز قبل ۰.۱۶ درصد کمتر شده است.

در حال حاضر ۶۹ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیتکوین و ۱۳ درصد در اختیار اتریوم است.  بیت کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله گران بر بستر بلاک چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.

گفتنی است ارزش بازار بیت کوین تنها طی یک روز بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار کاهش یافت.

 

بیشتر بدانید:همه آنچه از بیت کوین باید بدانید+نظر مراجع

 

بیشتر بدانید:وزیر خزانه داری آمریکا گفت که “بیت کوین”بسیار ناکارآمد است

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× 2 = چهار