تاملی بر کتاب غذاهای صلح آمیز وگان

در مقدمه کتاب غذاهای صلح آمیز وگان می خوانیم :

گیاهخوارى یعنى:
سلامتى بیشتر، آرامش بیشتر، مهرورزى بیشتر، وجدان آسوده، زندگى در هماهنگى و صلح و درنتیجه بهشت روى زمین .

گزارش: آیات زین الدین

به گزارش سلام نیوز، وگان بودن یعنی زندگی نمی گیریم، زندگى می خواهیم، انرژی سازنده می خواهیم، نابودی نمی خواهیم. ما وگانها از آنجا که خودمان هم قبلا این آگاهى را نداشتیم و الان آرزو مى کنیم کاش زودتر به این آگاهى مى رسیدیم تا از تغییرات مثبتش بهره مند مى شدیم، دوست داریم تجربیاتمان را با همه در میان بگذاریم، تا همه این احساس متعال را کسب کنند. پس این کتاب را اینگونه آغاز می کنیم که چرا ما وگانیم؟

۱. عشق و انسانیت

تغذیه گیاهی نیکخواهانه است و انرژ ی مثبت و شاد به همراه می آورد. تمام چیزهاى زنده باید محترم شمرده شده و ارج گذاشته شوند. هیچ چیزى نیست که اصلا بتواند خارج یگانه وجود داشته باشد. آهیسما یا بى آزارى به معناى آنست که موجب هیچ درد، رنج وآلامى در هیچ موجودى به هر شکلى در هیچ زمانى بوسیله فکر، کلمه و کردار نشویم. ترک مواد حیوانى زیر مجموعه آهیسما است. زیرا استفاده از مواد حیوانی، با نوعى از آزار، قابل دستیابى اند…

کتاب ” غذاهای صلح آمیز وگان ” به ما کمک میکند بدانیم که برخلاف تصور باطل مرسوم، بدون مصرف مواد حیوانی از گرسنگی تلف نخواهیم شد. به کمبود مواد غذایی گرفتار نخواهیم آمد و مجبور به « تحمل » طعم و مزه « نامطلوب » غذاهای گیاهی نخواهیم بود.

اهمیت کتاب ” غذاهای صلح آمیز وگان ” از آن است که در این برهه حیاتی از تاریخ بشر، در انتخاب رژیم غذایی گیاهخواری و تغییر عادتهای غذایی به ما کمک نموده و برای سلیقه ها و ذائقه هایی که به رنگ و طعم و مزه غذاهای مرسوم عادت دارند، انتخاب های گیاهی قابل قبول و رضایت بخشی فراهم آورده است.

کتاب « غذاهای صلح آمیز وگان » را ” مجتبی ولی بیگی ” مسئول انتشارات مهرسمان با شماره ثبت ۱۳۵۸۷ به کتابخانه تک بوک اهدا نموده اند .

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


هشت − = 3